شناسه خبر:66805
1401/12/13 14:32:06

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام گفت: 20 واحد تولیدی در شهرک صنعتی ایلام طی یک‌سال گذشته به چرخه فعالیت بازگشته‌اند.

موسوی حاتمی گفت: طی یکسال گذشته 20 واحد تولیدی و صنعتی با رعایت موانع تولید توانسته اند به چرخه تولید بازگرداند.
وی افزود: معافیت مالیاتی به مدت 10 سال و زمین واگذار شده به صنعتگران به صورت اقساط بلندمدت از شاخص‌های توسعه نواحی صنعتی در استان ایلام است.
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایلام ادامه داد: وجود زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز و نزدیکی به بازار هدف باعث می‌شود زمینه برای مشارکت در اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی در استان مهیا باشد.
حاتمی خاطرنشان کرد: همسایگی استان ایلام با چند استان‌ در کشور عراق (واسط و بابل) فرصت خوبی است تا بتوان از جذب سرمایه‌گذاران خارجی این کشور جهت حضور در شهرک‌های صنعتی استان ایلام بهره‌مند شویم.
وی به مهم‌ترین ظرفیت‌های صادراتی در شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: شهرک‌های صنعتی استان ایلام در بخش‌های صنایع غذایی، دارویی، کشاورزی و صنایع دستی ظرفیت‌های خوبی را جهت توسعه اقتصادی استان دارند.
این مقام مسئول عنوان کرد: برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی که در بهمن ماه سال جاری در شهر مقدس کربلا برگزار شد با استقبال چشمگیر مردم این منطقه روبه رو بود.
حاتمی افزود: امیدواریم با تداوم اجرای این برنامه‌ها بتوانیم هرچه بیشتر ظرفیت‌های استان را در این کشور معرفی کنیم.
مدیر عامل شهرک‌های صنعتی ایلام به ایجاد شهرک‌های صنعتی در ایلام در سال 1370 اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون هفت ناحیه صنعتی و هفت شهرک صنعتی در استان فعال است.
حاتمی در پایان گفت: لازم به ذکر است استان ایلام از نظر افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی رتبه ششم کشور را کسب کرد.

شناسه خبر 66805