شناسه خبر:66837
1401/12/14 03:43:38

سپهرغرب، گروه خبر: فرودگاه همدان همچنان سهمی از پروازها ندارد؛ راه‌اندازی شرکت هواپیمایی اختصاصی گزینه‌ای است که می‌تواند پروازهای همدان را دائمی کند که این امر مستلزم توجه سازمان هواپیمایی کشوری است.

بعد از برگزاری مراسم افتتاح پرواز همدان- مشهد از فرودگاه همدان توسط شرکت هواپیمایی آتاایر، فکر می‌کردیم راه هوایی همدان باز شده و این آغاز کار است، منتظر تحقق وعده‌های مسئولان برای برقراری پرواز کیش و نجف هم ماندیم و ماندیم، اما دیری نپایید که این وعده مسئولان و این آرزوی همدانی‌ها به باد رفت و همان پرواز مشهد نیز بعد از دو پرواز، لغو شد.

نمی‌دانم چه حکمتی است که پروازهای فرودگاه همدان دوام نمی‌آورد؟ بعد از کلی سلام و صلوات مراسم افتتاحیه می‌گیریم و پروازی راه می‌افتد، اما همان هم خیلی زود کنسل می‌شود، اینکه دلیل چیست؟ مشخص نیست‌.

بعد از سال‌ها کش‌وقوس پرواز در فرودگاه همدان، مسئولان یقین پیدا کرده‌اند که همدان نیاز به شرکت هواپیمایی اختصاصی برای تداوم و دائمی شدن پروازهایش دارد، اما این مهم مستلزم هزینه گزافی بوده که با ورود بخش خصوصی، امکان‌پذیر است.

این‌روزها در آستانه سال نو، فرودگاه همدان بدون هیچ پروازی در تعطیلی به‌سر می‌برد، درحالی که متقاضیان زیادی تقاضای پرواز حداقل کیش و مشهد را از همدان داشتند، اما زهی خیال محال!

اینکه چرا سازمان هواپیمایی نسبت به فرودگاه همدان و پروازهایش بی‌تفاوت است، جای سؤال دارد! اینکه چرا پاسخ فرودگاه همدان برای برقراری پروازها بی‌جواب می‌ماند؟ جای سؤال دارد! این بی‌برنامگی و بدقولی قابل قبول نبوده و نیست؛ مردم منتظرند اما پاسخی قانع‌کننده هم در میان نبوده و نیست.

با مدیر فرودگاه همدان که صحبت کردیم، می‌گوید: برای برقراری پروازها در عید نوروز قول داده بودیم، اما وضعیت ایرلاین‌ها مساعد نشد و موفق نشدیم.

جهانگیری با بیان اینکه استاندار و دیگر مسئولان پیگیر برقراری پروازها هستند اما تاکنون محقق نشده است، بیان کرد: از طریق سازمان هواپیمایی پیگیر این موضوع هستیم، اما اینکه چه زمانی محقق شود، مشخص نیست‌.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه استان راه‌اندازی شرکت استانی هواپیمایی را پیگیری می‌کنند، افزود: راه فعالیت فرودگاه همدان ایجاد شرکت هواپیمایی استانی است و اگر غیر از این باشد، پروازها همچنان مقطعی خواهد بود‌.

مدیر فرودگاه همدان با بیان اینکه ما نیز همچون مردم همدان از عدم برقراری پرواز در فرودگاه ناراحتیم، تأکید کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح در سازمان هواپیمایی، همدان نیز سهمی از پروازها داشته باشد.

شناسه خبر 66837