شناسه خبر:66899
1401/12/15 09:44:55

سپهرغرب، گروه خبر: 262 واحد مسکن مددجویی تحویل مددجویان کمیته‌امداد استان کردستان داده شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم تحویل مسکن مددجویی که همزمان با سراسر کشور در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با تبریک سالروز تاسیس این نهاد انقلابی اظهار کرد: از تلاش و اقدامات انجام شده همه دستگاه‌ها و نهادها؛ سپاه، بسیج، کمیته‌امداد، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان ستاد اجرایی و مردم در جهت ساخت مسکن مددجویی تشکر می‌کنم.
استاندار کردستان گفت: امیدوارم مددجویانی که از این مسکن بهره‌مند شده‌اند، در این منزل‌ها جشن و شادی بگیرند.
رضا طوسی،‌ مدیرکل کمیته‌امداد استان کردستان نیز در این جلسه با تبریک سالروز تاسیس کمیته‌امداد اظهار داشت: نهاد مقدس بعد از 22 روز با فرمان امام راحل(ره) باهدف رسیدگی به معیشت و نیازمندی قشر آسیب‌پذیر تاسیس شد که با گذشت این همه سال، خدمات‌رسانی بی‌منت همچنان ادامه دارد.
وی از ارائه 35 برنامه و 94 فعالیت خدمات به جامعه هدف در کردستان خبر داد و گفت: نیازهای مددجویان و نیازمندان کردستانی احصا شده و با سه رویکرد و اصل "خدمات‌دهی بی‌منت، اثرگذار و جهادگونه" دنبال می‌شود.
مدیرکل کمیته‌امداد استان کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته یکهزار و میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که با ارائه مستندات نیازمندی‌ها به 2هزار میلیارد تومان در سال‌جاری افزایش یافت، خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 660هزار میلیارد تومان؛ 84درصد منابع جذب و هزینه شده است.
وی "افزایش مستمردی و پرداخت 600 میلیارد تومان به حساب مستمری‌بگیران، پرداخت 7 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک درمانی، و اهدای 2400 سری جهیزیه" به مددجویان کردستانی را از دیگر اقدامات سال‌جاری کمیته‌امداد در استان عنوان کرد و افزود: اکنون هیچ پشت نوبتی جهیزیه نداریم.
طوسی خاطرنشان کرد: پرداخت 6میلیارد و 700میلیون تومان هزینه بیمه تامین اجتماعی، 48 میلیارد تومان کمک هزینه ازدواج و 8 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی 24 هزار دانش‌آموز از دیگر خدمات کمیته‌امداد در کردستان بوده است.
وی با اشاره به اینکه 8هزار و 362 فعالیت در حوزه‌های مختلف مسکن از جمله احداث، بازسازی، تعمیر و... در استان انجام شده است، عنوان کرد: ارزش کمک‌های مومنانه امسال 182 میلیارد تومان بوده است.
طوسی با اشاره به اینکه سهم کردستان از 40هزار واحد مسکن، یکهزار و 200 واحد است، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون عملیات احداث 300 واحد آغاز شده است، همزمان با کشور، 262 واحد مسکن مددجویی تکمیل‌شده تحویل مددجویان نیازمند امداد کردستان شد. امیدواریم تا پایان سال آینده نیز 900 واحد دیگر به اتمام برسد.
در پایان این مراسم به صورت نمادین و با حضور مسئولان استانی؛ کلید 3 مسکن مددجویی تحویل مددجویان کردستانی داده شد.

شناسه خبر 66899