شناسه خبر:66936
1401/12/16 09:10:58

سپهرغرب، گروه خبر: امام‌جمعه همدان با بیان اینکه مبالغ زکات باید بیشتر در عرصه زیرساخت‌ها هزینه شود، گفت: انجام پروژه‌هایی مربوط به زیرساخت در آینده برای اهالی هر منطقه منافعی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حبیب ‌الله شعبانی‌ موثقی ظهر روز گذشته در شورای زکات با تأکید بر اینکه این مجموعه وظیفه سیاست‌گذاری در عرصه زکات در استان را برعهده دارد، اظهار کرد: آشنایی با نقاط ضعف و قدرت شهرستان‌های مختلف و خصوصاً مراکز موفق‌تر، می‌تواند بر رشد بهتر دیگر مناطق مؤثر باشد.
وی با تأکید بر لزوم توجه به زیرساخت‌ها در استفاده از زکات، یادآور شد: در گزارشی که ارائه شد، بیشتر مبالغ زکات در حوزه کمک‌های معیشتی و هزینه‌های روزانه نیازمندان بود، درصورتی که باید مقدار بیشتر آن در عرصه زیرساخت‌ها استفاده شود.
امام‌جمعه همدان افزود: انجام پروژه‌هایی مربوط به زیرساخت در آینده برای اهالی هر منطقه منافعی خواهد داشت و باید این مجمع با سیاست‌گذاری، هزینه‌کردها را به سمت زیرساخت‌ها سوق دهد.
وی با تأکید بر اینکه در جلسات گزارش‌ها باید دقیق باشد تا در تصمیم‌گیری‌ها با مشکل روبه‌رو نشویم، یادآور شد: یکی دیگر از مشکلاتی که متأسفانه با آن روبه‌رو هستیم و لازم است تا ائمه جمعه و مبلغان نسبت به آن حساس باشند، ترویج فرهنگ کار در جامعه است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: امروز در مواردی به‌دلیل عدم انسجام در بین مجموعه‌های حمایتی، برخی از افراد از چند مجموعه کمک‌هایی را دریافت می‌کنند و بنابراین کمتر به سراغ فعالیت و کار می‌روند.
وی با بیان اینکه در اسلام قرض گرفتن مکروه است، گفت: قرض دادن مستحب است، اما قرض گرفتن و وام گرفتن در اسلام مکروه بوده و توصیه نمی‌شود؛ بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ کار در جامعه توسعه پیدا کند.

شناسه خبر 66936