شناسه خبر:67043
1401/12/20 09:28:46

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان گفت: انتظار مردم مجازات بدون اغماض عوامل مسمومیت دانش‌آموزان است تا همه بدانند جمهوری اسلامی در مسئله تامین امنیت روانی دختران با کسی تعارف ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه همدان با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حوادث اخیر در کشور به ویژه برنامه مسمومیت دانش‌آموزان دختر موید این است که دشمنان مدام در حال برنامه‌ریزی برای ضربه زدن به ایران اسلامی هستند.
وی مسمومیت دانش‌آموزان دختر را اقدامی ناجوانمردانه و برخلاف انسانیت دانست و گفت: دشمن وقتی می‌خواهد با آسیب زدن به دختران و کودکان معصوم این سرزمین به اهداف خود یابد یعنی نه خود او و نه همراهانش برای مردم اهمیتی قائل نیستند.
امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه باید هوشیار باشین افزود: باید این سوال را از خود بپرسیم چه کسانی از این ناامنی‌ها در کشور سود می‌برند و برهم زدن امنیت روانی جامعه آنها را به منافعشان می‌رساند؟ا
وی با اشاره به واکنش صریح رهبری معظم انقلاب نسبت به مسمومیت دانش‌آموزان دختر و جنایت خواندن آن گفت: این موضوع نشان از دغدغه رهبری نسبت به سلامتی نوجوانان دختر این سرزمین دارد.
قساوت قلب برخی آنقدر بالاست که برای تهمت زدن به نظام هر جنایتی را مرتکب می‌شوند
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه متأسفانه قساوت قلب برخی آنقدر بالاست که برای تهمت زدن به نظام هر کار و جنایتی را مرتکب می‌شوند افزود: آنها بعد از ارتکاب جرم در فضای مجازی نظام را متهم می‌کنند تا فضای جامعه را ملتهب کنند.
وی تعبیر دشمن در فضای مجازی برای راه انداختن جنگ شیمیایی علیه نوجوانان دختر توسط نظام را مضحک عنوان کرد و خطاب به آنها گفت: 24 اسفندماه سالروز بمباران شیمیایی حلبچه است؛ اگر می‌خواهید از جنگ شیمیایی حرف بزنید حلبچه را به یاد آورید یا 31 تیر 1367 چه کسانی استان کردستان و بعضی از روستاهای کرمانشاه و زنان و دختران بی‌پناه را در سردشت بمباران شیمیایی کردند؟ 80 شرکت از کدام کشور اروپایی در زمان جنگ به صدام بمب شیمیایی داد تا سر مردم بیگناه ایران بریزند؟.
آموزش و پرورش باید روی سواد رسانه دانش‌آموزان کار کند
امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه انتظار مردم این است سرنخ‌ها شناسایی و با عوامل این جنایت بزرگ برخورد شود و امنیت روانی خانواده‌ها بازگردد تاکید کرد: آموزش و پرورش باید بر روی سواد رسانه دانش‌آموزان و تشخیص دروغ از راست کار کند؛ این موضوع نیاز اساسی جامعه امروز است.
وی با بیان اینکه همه باید هوشیار باشیم دشمن ذهن‌مان را به اسارت نگیرد گفت: متاسفانه امروزه فضای مجازی ذهن بسیاری از افراد را در اختیار خود گرفته که این موضوع به مراقبت و آموزش نیاز دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: انتظار مردم مجازات بدون اغماض عوامل مسمومیت دانش‌آموزان است تا همه بدانند جمهوری اسلامی در مسئله تامین امنیت روانی دختران با کسی تعارف ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افتتاح پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی اظهار کرد: این دستاورد بزرگ کشور که بیش از 70 درصد آن توسط جوانان ایرانی ساخته شده در اوج تحریم‌ها به ثمر نشسته است.
تهدید نظامی ایران مساوی است با نابودی اسرائیل
امام جمعه همدان با ابراز خرسندی از انتقال آب شیرین به مردم بوشهر و رساندن آب به دریاچه ارومیه اضافه کرد: تاکید مقام معظم رهبری از ابتدای سال توجه به تقویت زیرساخت‌ها بود و امیدواریم دولت گزارشی به مردم دهد که در تحقق شعار و مسئله زیرساخت‌ها و دانش‌بنیان‌ها چه اقداماتی صورت گرفته است؟.
وی با اشاره به صحبت‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص وضع تحریم‌های فلج‌کننده و حمله نظامی به ایران گفت: اسرائیل امروز در سرزمین‌های اشغالی به فلاکت کشیده شده بعد ایران را تهدید نظامی می‌کند؛ البته این تهدیدها به این معناست که برای نابودی خود عجله دارد چراکه تهدید نظامی ایران مساوی است با نابودی اسرائیل.
حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه با بیان اینکه در عزل و نصب‌ها امیدواریم منافع مردم تامین شود اظهار کرد: نیروهای انقلابی و کارآمد نباید با فشار برخی از افراد از صحنه کنار روند؛ اگر چاره‌ای نباشد کسانی که دخالت کرده و فشار سیاسی وارد می‌کنند در خطبه‌ها معرفی می‌شوند.
وی بیان کرد: قرارگاه گام یکی از قرارگاه‌های گشت ارشاد مسئولان زیرنظر ستاد امر به معروف است و به طور قانونی و با نظارت مستقیم مردم تشکیل شده است، مردم با این قرارگاه ارتباط بگیرند نظارت و مطالبه‌گری کنند، مسئله مطالبه‌گری باید دست جریان انقلابی باشد و مسئولان نیز پاسخگوی مردم باشند.

شناسه خبر 67043