شناسه خبر:67063
1401/12/20 10:00:08

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری که با روش اسکیمر و در پوشش وانت میوه‌فروش از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ «علی کسانی» روز پنجشنبه در این ارتباط اظهار کرد: تعدادی از شهروندان ضمن مراجعه به پلیس فتا استان کرمانشاه عنوان کردند مبالغی از حساب آنان بدون اطلاع برداشت‌ شده، درحالی‌ که کارت در اختیار خودشان بوده است.
وی ادامه داد: پس از گرفتن اظهارات مالباختگان و بررسی‌های انجام‌شده، این احتمال که کارت‌های بانکی شکات توسط دستگاه اسکیمر کپی شده، قوت گرفت؛ تا اینکه مأموران پلیس فتا در تحقیقات خود متوجه شدند مجرم تحت پوشش یک وانت فروش میوه در یکی از محلات شهرستان کرمانشاه مشغول فعالیت بوده و پس از خرید شهروندان عنوان کرده که دستگاه کارت‌خوان وی دچار نقص فنی بوده و با دو بار کشیدن کارت بانکی، از این طریق اقدام به کپی‌برداری از کارت‌های بانکی مالباختگان به‌وسیله دستگاه اسکیمر کرده است.
سرهنگ کسانی ادامه داد: تحقیقات تکمیلی نشان می‌داد که میوه‌فروش دوره‌گرد پس از برداشت مبالغ از حساب مشتریان، آن‌ها را صرف خرید طلا از کرمانشاه و دیگر استان‌های کشور کرده است که در ادامه و با بررسی‌های تکمیلی و همه‌جانبه و بهره‌گیری از روش‌های فنی، دیگر اعضای باند شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی، در محل اختفای خود در یکی از محلات شهرستان کرمانشاه دستگیر شدند.
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به کشف تجهیزات اسکیمر و کارت‌خوان معیوب و سایر ادوات جرم از مخفیگاه متهمان، یادآوری کرد: اعضای باند در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف و پس از تکمیل تحقیقات از آن‌ها تعداد 30 کارت‌ بانکی، کارت‌خوان معیوب و پنج دستگاه گوشی هوشمند کشف شد.
وی با بیان اینکه تاکنون چهار نفر از شهروندان شکایت خود را مطرح کرده‌اند، مبلغ برداشت‌شده از حساب این افراد را 700 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: اعضای باند به همراه تجهیزات مکشوفه تحویل مراجع قضائی شدند.
سرهنگ کسانی همچنین به شهروندان توصیه کرد: جهت جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت‌های این‌چنینی و افزایش آگاهی‌های عمومی به شهروندان توصیه می‌شود از ارائه اطلاعات مالی و بانکی خود و اعلام رمز به افراد غیر خودداری کرده و در هنگام خرید سعی کنند شخصاً رمز را وارد کنند و از بازگو کردن رمز در مکان‌های عمومی خودداری شود؛ حتی‌المقدور در بازه زمانی مشخص رمزهای خود را تغییر دهند.

شناسه خبر 67063