شناسه خبر:67164
1401/12/22 09:19:25

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار بهار گفت: سامان‌دهی وضعیت میدان امام خمینی (ره) هدیه نوروزی شهرداری به شهروندان بهاری خواهد بود.

شاهین فرجی‌فر ابراز کرد: میدان امام خمینی (ره) شهر بهار از وضعیت ناهمگون و بی‌نظمی رنج می‌برد که با توجه به مباحث زیبایی منظر شهری و در آستانه نوروز 1402 بودن، عملیات بازسازی و سامان‌دهی این میدان در دستور کار قرار گرفت و همکاران شهرداری به‌صورت شبانه‌روزی برای اجرای طرح‌های آب‌نما، نورپردازی، پیاده‌روسازی، ایجاد فضای سبز و نصب اِلمان‌های نوروزی درحال تلاش هستند تا با تکمیل این میدان، پروژه را برای عید نوروز به مردم شریف شهر بهار تقدیم کنند.
این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت سامان‌دهی میدان امام (ره) با توجه به قرارگیری آن در بافت مرکزی شهر، اظهار کرد: بر همین اساس عملیات بازسازی و عمرانی میدان از چند روز گذشته آغاز شده تا برای سال جدید آماده و تقدیم مردم شود.
وی افزود: به‌منظور پیرایش شهر رنگ‌آمیزی جداول، بهسازی معابر و نصب اِلمان‌ها و مبلمان‌ شهری نوروزی، نصب علائم راهنمایی، راهنمای مسافر و غیره در دستور کار شهرداری بهار برای استقبال از فصل بهار قرار دارد.
فرجی‌فر ادامه داد: کاشت گل‌وگیاه، درخت و افزایش فضای سبز از دیگر اقدامات استقبال از فصل بهار است تا شهر بهار را آماده میزبانی از مسافران نوروزی کنیم.
وی افزود: با توجه به قرارگیری شهر بهار در مسیر گردشگری (دو نقطه ثقل گردشگری شهر جهانی لالجین و غار علیصدر) به‌منظور حذف آلودگی‌های محیطی و پاکیزگی مناظر شهری و همچنین استقبال از بهار، خیابان‌های سطح شهر مستمر شست‌وشو می‌شوند.
این مقام مسئول همچنین از شست‌وشوی خیابان‌ها و کوچه‌های سطح شهر خبر داد و بیان کرد: به‌منظور حذف آلودگی‌های محیطی، حفظ زیبایی‌های بصری و آراستگی و پاکیزگی مناظر شهری و سلامتی، نشاط و بهداشت عمومی و با توجه به فرا رسیدن فصل بهار، عملیات شست‌وشوی خیابان‌های سطح شهر و معابر به‌صورت گسترده از نهم اسفندماه آغاز شده است.
فرجی‌فر اظهار کرد: پاک‌سازی و شست‌وشوی معابر و کوچه‌ها ازجمله اقداماتی است که موجب پاکیزگی محیطی و نظافت سطح شهر می‌شود که این شهرداری به‌منظور پاک‌سازی نمای شهری و ارتقای حس رضایتمندی در میان شهروندان نسبت به شست‌وشوی خیابان‌های سطح شهر، اقدام کرده است.
وی تصریح کرد: حفظ نظافت سطح شهر علاوه‌بر زیبایی بخشیدن به دنیای پیرامون ما، تأثیرات روانی و عاطفی زیادی را بر اشخاص جامعه می‌گذارد.
شهردار بهار در پایان نیز یادآور شد: آبی که جهت شست‌وشوی خیابان‌ها و معابر استفاده می‌شود، غیر شرب است.

شناسه خبر 67164