شناسه خبر:67168
1401/12/22 09:24:58

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از گروه‌های جهادی برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کم و بدون اعتبار استفاده شود.

سردار سیدضیاءالدین حزنی روز یکشنبه در همایش شکوه هجرت و تجلیل از جهادگران نمونه استان همدان افزود: شناسنامه‌دار و بیمه کردن ساکنان مناطق محروم، چاپ کتاب روستا، حل مشکل اعتیاد، ازدواج آسان، حل مشکلات قبیله‌ای و طایفه‌ای و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، ازجمله کارهایی است که اجرای آن‌ها نیاز به اعتبار ندارد.
وی تأکید کرد: برای اجرای این کارها ابتدا باید شناسنامه‌ای از گروه‌های جهادی، اعضا، تخصص و رشته داشته باشیم؛ همچنین نسبت به رفع و به حداقل رساندن کاستی‌ها و مشکلات گروه‌های جهادی اقدام کنیم.
سردار حزنی با بیان اینکه گروه‌های جهادی باید به همه جغرافیای استان محل سکونت تسلط داشته باشند، افزود: درصورت بروز سیل باید گروه‌های جهادی بدانند که مسیر و منشأ سیل کجا بوده است.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همچنین باید یک بانک اطلاعاتی برای فعالیت‌های صورت‌گرفته از سوی گروه‌های جهادی تهیه شود و نسبت به ایجاد جاده، مسجد و مدرسه در مکان‌هایی که این امکانات را ندارند، اقدام شود.
سردار حزنی اظهار کرد: استان همدان دارای محرومیت و عقب‌ماندگی در بخش‌های معیشتی، آب‌رسانی، خانه عالم، مدارس، سرویس بهداشتی و راه ارتباطی است.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: پیامدهای تداوم فقر دلسردی مردم، افزایش بیکاری، ظلم و ستم و کاهش کرامت در جامعه است؛ بنابراین باید اقداماتی به‌منظور دسترسی افراد یک جامعه به حداقل امکانات صورت گیرد.
سردار حزنی افزود: هدف از اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی اول رضای خداوند سپس کمک به کاهش فقر و محرومیت، حل مشکلات مردم ستم‌دیده و افزایش پیوند مردم به نظام است.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ویژگی طرح‌های محرومیت‌زدایی سپاه را کوچک و زودبازده بودن طرح‌ها، عام‌المنفعه و فاقد پیچیدگی فنی و مهندسی بودن آن‌ها و فراهم بودن زمینه اجرای این طرح‌ها توسط افراد بومی منطقه دانست.
سردار حزنی تأکید کرد: سپاه پاسداران برای برقراری امنیت پایدار و محرومیت‌زدایی در کنار همه دولت‌ها با هرگونه سلایق بوده و خدمت‌رسانی در مناطق دور و سخت‌گذر، مناطق مرزی و محروم را در اولویت قرار داده است.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: این قرارگاه در حوزه‌های سلامت آب، امنیت غذایی، تأمین و اهدای جهیزیه، فراهم کردن ازدواج آسان، جلوگیری از طلاق بی‌مورد، کمک به حوزه‌های علمیه برای پرورش طلبه انقلابی، احداث و نوسازی مدارس، برنامه‌های فرهنگی و عمرانی فعال است و مأموریت دارد.
سردار حزنی افزود: اجرای طرح کرامت در 187 شهر و 322 محله هدف، طرح شهیدهمدانی در 31 استان و ساخت مسکن محرومان با کمک کمیته امداد و بهزیستی، پیگیری می‌شود.
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیکاری، اعتیاد و طلاق ازجمله مشکلات جامعه است، گفت: باید با همکاری و کمک برای رفع این مشکلات سخت کار کرد، چراکه این وضعیت زیبنده جمهوری اسلامی نیست.
وی تصریح کرد: باید مقابل کسانی که در کشور ایجاد ناامیدی و دودستگی می‌کنند، ایستاد.
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز گفت: فعالیت گروه‌های جهادی در حوزه عمرانی، فرهنگی و پزشکی تخصصی شده است و این گروه‌ها نقش خود را به‌صورت تخصصی انجام می‌دهند.
سردار مظاهر مجیدی یادآوری کرد: سپاه چندسالی است که قرارگاه محرومیت‌زدایی را راه‌اندازی کرده و در این سال‌ها فعالیت‌های خوبی در راستای زدودن محرومیت از چهره مناطق کم‌برخوردار برداشته شده است.
وی افزود: یکی از مطالبات فرمانده کل سپاه پاسداران سازمان‌دهی و استفاده از توان آحاد جامعه در گروه‌های جهادی و تخصصی است.
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی سپاه این بود که با وجود تلاش زیاد جهادگران، اما کارها به روش تخصصی پیش نمی‌رفت؛ چراکه نیروی دارای تخصص در گروه جهادی نبود.
سردار مجیدی ادامه داد: گروه‌های جهادی که در داخل استان و در جهت امدادرسانی به مردمان خارج استان در سیل‌ها و زلزله‌ها فعال هستند، هم‌اینک به این سمت پیش رفته‌اند که به‌صورت مستقل و تخصصی کارها را پیش ببرند که این روند رو به رشد است.
وی اضافه کرد: نتیجه و برآیند هم‌افزایی بین مدیران و توجه آن‌ها به گروه‌های جهادی، ثمربخش است.

شناسه خبر 67168