شناسه خبر:67174
1401/12/22 09:36:28

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سنندج از شناسایی و آشکارسازی 18 نقطه حادثه‌خیز در سنندج خبر داد و گفت: کار مطالعاتی چند طرح کلان در مسیر رفع مشکلات ترافیکی انجام شده و در آینده نزدیک وارد فاز اجرا می‌شود.

سیدانور رشیدی در دیدار با فرمانده انتظامی استان کردستان که با حضور فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج صورت گرفت، اظهار کرد: دیدگاه و سیاست اصلی شورا و شهرداری سنندج توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر است.
وی تصریح کرد: شهرداری سنندج در مسیر خدمت به شهروندان در سه حوزه مهم ورود پیدا کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام داده است.
شهردار سنندج با بیان اینکه پاسخگویی به معوقات از بعد مالی و خدماتی در مدیریت شهری این دوره مد نظر قرار گرفته است، گفت: نمونه بارز این معوقات در حوزه خدمت‌رسانی؛ احداث کمپ ماده 16 به‌عنوان نیاز اساسی و بر زمین مانده در شهر سنندج بود که بعد از 11 سال با همراهی شورا و تلاش شهرداری جامه عمل پوشانده شد.
رشیدی تصریح کرد: نگهداری از امکانات و بسترهایی که در سطح شهر ایجاد و مورد استفاده مردم قرار گرفته از دیگر وظایف تعریف شده مهم در مجموعه مدیریت شهری است.
  ایجاد 143 هکتاری فضای سبز در سنندج
وی افزود: برنامه‌های خوبی برای آینده در دستور کار قرار گرفته که ایجاد 143 هکتاری فضای سبز با هدف ارتقای سرانه فضای سبز و بهره‌مندی هرچه بیشتر شهروندان، اجرای نهضت آسفالت، اجرای پروژه‌های بزرگ در حوزه رفع مشکلات ترافیکی ازجمله این برنامه‌هاست.
وی در ادامه با بیان اینکه شهر بزرگ شده است و نیاز به خدمات‌رسانی بیشتر دارد، عنوان کرد: یکی از مشکلات جدی در شهر وضعیت ترافیکی است که نیاز به برنامه‌ریزی‌های لازم و حضور هرچه بیشتر نیروهای راهور در هسته مرکزی شهر داریم.
به گفته این مسئول، کمبود نیروی انسانی در راهنمایی و رانندگی یکی از دلایل مشکلات ترافیکی است که در راستای رفاه حال شهروندان در مجموعه شهرداری حاضریم از همکاران مجموعه به مدت دو ماه تا تأمین نیرو همکاری‌های لازم را با انتظامی استان داشته باشیم.
رشیدی عنوان کرد: انتظار داریم مجموعه انتظامی استان موافقت و همکاری لازم را با مجموعه شهرداری در احداث بلوار 24 متری که میدان 12 فروردین به بیمارستان توحید را وصل می‌کند و نقش مهمی در خدمات رسانی به مردم دارد داشته باشد.
  نبود پارکینگ را مشکلات اصلی در هسته مرکزی شهر
وی نبود پارکینگ را مشکلات اصلی در هسته مرکزی شهر عنوان کرد و گفت: در این خصوص نیازمند همراهی انتظامی استان در بحث تهاتر اراضی هستیم تا بتوانیم پارکینگ طبقاتی را در خیابان فلسطین احداث کنیم.
شهردار سنندج تصریح کرد: ساماندهی وانت‌های دستفروشی اقدام ارزشمندی بود که رضایتمندی قابل توجه شهروندان را به دنبال داشت، امیدواریم با همراهی انتظامی استان بتوانیم این طرح را استمرار ببخشیم.
رشیدی ایجاد فضاهای فرهنگی در 16 نقطه سطح شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: فضاهای بلا استفاده ای که نیروی انتظامی دارد می‌تواند به بستر فرهنگی در شهر در راستای خدمات‌رسانی به مردم تبدیل شود.
وی با بیان اینکه ایجاد ظرفیت‌های مختلف برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم از اهداف اصلی مدیریت شهری است، گفت: هرچه بتوانیم در خدمت شهر و شهروندان باشیم به همان میزان توانسته ایم رضایتمندی و امیدآفرینی را در جامعه افزایش و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.
وی با تأکید براینکه هدف ما خدمات‌رسانی براساس نیاز امروز جامعه است، اظهار کرد: در مسیر خدمت‌رسانی هدفمند و متوازن از تمام ظرفیت‌ها استفاده و بر همین اساس تیم مدیریتی جوان و کارا را تشکیل داده‌ایم.
شهردار سنندج با بیان اینکه کار مطالعاتی چند طرح کلان در مسیر رفع مشکلات ترافیکی انجام شده و در آینده نزدیک وارد فاز اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های کوتاه مدت تا به نتیجه رسیدن این طرح‌ها امری ضروری است تا بتوانیم رضایتمندی شهروندان را فراهم سازیم.
رشیدی از شناسایی 18 نقطه حادثه‌خیز در شهر سنندج خبر داد و گفت: اقدامات لازم در راستای آشکارسازی این نقاط و نصب دوربین به منظور کاهش تصادفات در این نقاط در حال انجام است.
گفتنی است؛ سایر اعضای شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این جلسه با ارائه دیدگاه‌ها و نظرات خود خواستار همراهی هرچه بیشتر در راستای خدمات‌رسانی به شهروندان و رفع مشکلات موجود در شهر شدند.

شناسه خبر 67174