شناسه خبر:67248
1401/12/23 11:57:18

سپهرغرب، گروه اجتماعی: معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا گفت: شهروندان با توجه به ایام پایانی سال و افزایش خریدهای نوروزی برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده سارقان لازم است به هشدارهای پلیس توجه ویژه کنند.

سرهنگ محمدرضا اکبری در تشریح این خبر اظهار کرد: در فروشگاه‌هایی که امکان پرداخت الکترونیکی وجود دارد از دادن اطلاعات کارت خود به فروشنده خودداری و شخصاً رمز عبور و مبلغ پرداختی را وارد و از قرار دادن رمز در کنار کارت بانکی خودداری کنید.
وی با اشاره به اینکه ساک و کیف دستی خانم‌ها بیشترین هدف سارقان است، افزود: بیشتر از نیاز روزانه وجه نقد به همراه نداشته باشید؛ افراد به‌ویژه بانوان از به همراه داشتن طلا و جواهر و اشیای غیر ضروری گران‌قیمت پرهیز کنید.
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه در هنگام خرید یا استفاده از تلفن همراه کیف خود را نزدیک بدنتان یا دستی که آزاد است نگه دارید، تصریح کرد: اطمینان حاصل کنید که با امنیت کامل و محکم کیف خود را نگه داشته‌اید و سعی کنید در این اماکن پُرتردد مراقب تماس بدنی افراد ناشناس با خود باشید.
وی با اشاره به حضور پُررنگ مأموران پلیس آگاهی در اطراف مراکز خرید و پُرجمعیت، تأکید کرد: با توجه به پرونده‌هایی در ایام مشابه سال‌های قبل و احتمال افزایش سرقت و جیب‌بری، قطعاً هرچه به روزهای پایان سال نزدیک می‌شویم، حضور مأموران در مراکز خرید و اماکن پُرتردد همچنین معابر و گذرگاه‌ها بیشتر خواهد شد.
سرهنگ اکبری گفت: در راستای حفظ امنیت جانی و مالی مردم، نه‌تنها پلیس آگاهی بلکه تمام یگان‌های انتظامی برنامه‌های ویژه‌ای را در همه حوزه‌ها به‌ویژه خریدهای شب عید اجرا می‌کنند که لازم است شهروندان نیز با رعایت این توصیه‌ها برای جلوگیری از هرگونه مشکل و سوء استفاده، همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.
این مقام انتظامی همچنین درخواست کرد: هم‌وطنان درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفته یا اطلاعات خود را با مراکز پلیس و کلانتری‌ها به اشتراک بگذارند که کمک مؤثری در کشف و شناسایی مجرمان خواهد داشت.

شناسه خبر 67248