شناسه خبر:67287
1401/12/24 15:46:42

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار مرکزی گفت: پلیس امنیت اقتصادی این استان در سال جاری رتبه سوم مبارزه با قاچاق کالا در کشور را به خود اختصاص داد.

«فرزاد مخلص الائمه» روز سه‌شنبه در رزمایش انتظامی نوروزی استان مرکزی، افزود: پدیده قاچاق کالا و خودروهای قاچاق با وجود اینکه این استان مقصد و مبدا قاچاق کالا نیست مشکلاتی را برای استان به وجود آورده‌اند و جاده‌های استان را ناامن کرده‌اند.
وی ادامه داد: استان مرکزی در راه مبارزه با قاچاق شهدای بسیاری را تقدیم کرده و تعدادی از همشهریان نیز بر اثر این پدیده در جاده‌های استان جان خود را از دست داده‌اند.
استاندار مرکزی گفت: خودروهای قاچاق علاوه بر اینکه مشکلاتی را برای خانواده خود به وجود آورده‌اند، دردسرهایی را برای مردم و مسافران عبوری از جاده‌های این استان نیز به وجود آورده‌اند.
مخلص‌الائمه افزود: پلیس امنیت استان با تلاش و کوشش همواره جاده‌های استان را برای این افراد نا امن کرده و استان جزء سه استان برتر در زمینه مبارزه با قاچاق کالا قرار گرفته‌ است.
وی اظهارکرد: نیروی انتظامی باید با همکاری سایر دستگاه‌ها در راستای افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش حوادث جاده‌ای زمینه کاهش ورود این خودروها به استان را فراهم کنند.
استاندار مرکزی با تاکید بر همکاری و هم افزایی دستگاه‌های فعال در زمینه طرح انتظامی نوروزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فعال در این طرح باید با همکاری و هم افزایی هرچه بیشتر زمینه خدمت رسانی به مسافران و مردم را در جاده‌های استان فراهم کنند.
مخلص الائمه همدلی دستگاه‌های فعال در طرح انتظامی نوروزی استان مرکزی را کلید ارایه خدمات شایسته به مسافران و مردم عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های فعال در این طرح باید با همدلی هرچه بیشتر علاوه بر تلاش و کوشش در ارایه خدمت در حوزه ماموریت خود، در سایر حوزه‌ها نیز فعال باشند.
وی ادامه داد: استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در شاه راه شمال به جنوب و غرب به شرق جزو سه استان پرتردد کشور است و باید با افزایش نظارت‌ها و حضور چه بیشتر پلیس در جاده‌ها و افزایش ایمنی جاده‌ها مزنیه کاهش تصادفات رانندگی در جاده‌های استان فراهم شود.
470 نفر نیروی پلیس در طرح انتظامی نوروزی وظیفه خدمت رسانی به مردم را برعهده دارند
فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: طرح انتظامی نوروزی این استان از امروز بیست و سوم اسفندماه آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه می‌یابد و در این طرح 450 تا 470 نفر نیروی پلیس به صورت روزانه در جاده‌ها و معابر استان حضور دارند و وظیفه خدمت رسانی به مردم و مسافران را برعهده دارند.
سردار «هادی رفیعی کیا» افزود: 170 گشت خودرویی و موتوری فرماندهی انتظامی استان مرکزی در طرح انتظامی نوروزی استان در کنار سایر دستگاه در جاده‌های فرعی و اصلی به گشت زنی مشغول هستند.
وی ادامه داد: هفت دستگاه موتور سیکلت و هشت دستگاه خودرو امسال به تعداد گشت‌های فرماندهی استان مرکزی افزوده شده‌ است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی یادآور شد: 29 درصد تصادفات در نوروز سال گذشته مربوط به راکبان موتور سیکلت بوده و 29 درصد تلفات در شهرهای استان نیز در این مدت مربوط به عابران پیاده گزارش شده است.
سردار رفیعی کیا از مردم و شهروندان استان مرکزی خواست برای کاهش تصادفات رانندگی و تلفات جاده‌ای رعایت قوانین و مقررات را در دستور کار خود قرار دهند.
وی افزود: ارائه خدمات شبانه‌روزی به مردم و مسافران در طرح انتظامی نوروزی امسال در دستور کار فرماندهی انتظامی استان مرکزی قرار دارد.

شناسه خبر 67287