شناسه خبر:67357
1401/12/27 09:41:25

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان گفت:این جمعیت همگام با جمعیت هلال احمر کشور و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان برای نوروز 1402 با سه طرح ملی در خدمت همشهریان و هم‌استانیان است.

علی سنجربگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی با شعار «تا بی‌نهایت همراهتان هستیم» از 24 اسفند سال جاری آغاز شده و در 19 پایگاه ثابت و موقت جاده‌ای تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه تیم‌های واکنش سریع و سگ‌های زنده یاب نیز در خدمت این طرح هستند، ادامه داد: تعداد 70 دستگاه خودرو عملیاتی شامل آمبولانس‌ها‌، خودروهای نجات و خودروهای کمک دار در این طرح استفاده شده اند و 150نفر روز نیز نیروی نجاتگر آماده در طرح حضور دارند.
این مقام مسئول تصریح کرد: قبل از آغاز طرح بیش از 450نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان دوره بازآموزی و آمادگی برای شروع طرح را گزرانده اند و الان آمادگی لازم را برای اجرای طرح دارند.
سنجربگی با اشاره به اینکه در طرح ملی خدمات بشر دوستانه به مسافرین نوروزی که دومین طرح نوروز 1402 است با شعار «جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی» است، ادامه داد: از امروز تا 14فروردین با رویکرد فرهنگی و آموزشی از طرح خدمات بشر دوستانه شامل فضای دوستار کودک برای کودکان و فرزندان مسافرین که به استان وارد می‌شوند.
به گفته وی، پویش ملی بهبود رفتارهای ترافیک ساز رانندگان، جشنواره فیلم و عکس بشردوستانه، خدمات آموزشی و مهارتی برای جوانان، اطلاع رسانی و راهنمای مسافرین نوروزی برای طرح خواهد بود که تعداد چهار پست ثابت و چهار پست سیار در خدمت طرح ارائه خدمات بشر دوستانه به مسافران نوروزی در مبادی ورودی استان همدان با تعداد 35 نفر روز عضو جوان داوطلب جمعیت هلال احمر استان است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان ادامه داد: طرح دیگر، «طرح خدمات حمایتی و اجتماعی است»، طرح ملی هلال احمر که از چند هفته پیش شروع شده در این طرح اقدام به جمع آوری کمک‌های نیکوکاران و خیرین برای اهدا به نیازمندان و افراد کم برخوردار در آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان می‌پردازد این طرح به صورت صد درصد داوطلبانه توسط داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر صورت می‌پذیرد و توسط همین جمعیت به نیازمندانی که از قبل شناسایی کردند اهدا می‌شود.
سنجربیگی در خصوص عملکرد 11 ماهه این جمعیت، اذعان داشت: خدمات این جمعیت به یک میلیون و 801هزار خدمت رسید که در ابتدای سال برآن بودیم به مناسبت رویداد دومین مرحله از کنگره بزرگداشت 8هزار شهید استان همدان برای هر شهید یک خدمتی به یاد این شهیدان صورت گیرد اما با توجه به اینکه خدمات جمعیت هلال‌احمر گسترده است لذا تصمیم گرفتیم به نام هر شهید یکصد خدمت از خدماتی که ارائه شده یعنی 800 هزار خدماتی که توسط داوطلبان، نجاتگران و همکارانمان در جمعیت هلال احمر در سالجاری انجام شده به نام و یاد شهدا باشد که این کار به بهانه صدساله شدن جمعیت هلال احمر و دومیمن کنگره هشت هزار شهید استان همدان انجام شد.

شناسه خبر 67357