شناسه خبر:67410
1402/1/15 09:31:39
معاون حمل‌ونقل اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اعلام کرد:

جابه‌جایی بیش از 124 هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی همدان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حمل‌ونقل اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از جابه‌جایی بیش از 124 هزار مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان خبر داد و گفت: از 24 اسفندماه تا روز گذشته، 124 هزار و473 مسافر در قالب 13 هزار و 488 سفر جابه‌جا شده‌اند.

محمد سرگزی با اشاره به اینکه سال گذشته 156 هزار نفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا شده‌اند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود میزان مسافر نوروزی در همدان به 150 هزار نفر هم برسد.
وی با بیان اینکه تمام سفرها از مبدأ همدان به شهرهای دیگر بوده است، تصریح کرد: بیشترین سفرها به مشهد، تهران، اصفهان، خوزستان، ارومیه و شهرهای شمالی بوده است.
سرگزی با اشاره به اینکه نرخ بلیت اتوبوس‌ها از 25 اسفندماه با افزایش 25 درصدی مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفندماه 85 درصد فروش بلیت‌های نوروزی به‌صورت اینترنتی بوده است.
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه از 24 اسفندماه تا 13 فروردین‌ماه 14 میلیون و 471 هزار تردد در جاده‌های استان همدان ثبت شده است، یادآور شد: بیشترین تردد در سه‌راهی بهار- همدان و ساعت اوج تردد 18 تا 19 بوده است.
وی با اشاره به اینکه 41 مجتمع خدمات رفاهی در استان همدان آماده خدمات‌رسانی به مسافران بودند، تصریح کرد: علاوه‌بر مجتمع‌های خدمات رفاهی، 21 راهدارخانه نیز در راستای کاهش تصادفات در اختیار مسافران نوروزی قرار داشت.
سرگزی با بیان اینکه دو مجتمع رفاهی فدک یک و مجتمع خدمات رفاهی گردنه اسدآباد در 30 کیلومتری شهر پویش همراهان سفر را اجرا کردند، ادامه داد: این مجتمع‌های خدمات رفاهی بیش از یک‌هزار بسته فرهنگی بین مسافران توزیع و برنامه‌های فرهنگی ازجمله موسیقی و تئاتر اجرا کردند تا از این طریق رانندگان توقف و استراحت داشته باشند.
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: از ابتدای اسفندماه تمام مجتمع‌های خدمات رفاهی به‌صورت کارگروه استانی مورد نظارت و بازرسی قرار گرفتند که 65 مورد اخطار به این مجتمع‌ها داده شده است.

شناسه خبر 67410