شناسه خبر:67453
1402/1/16 09:20:44

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان گفت: چهار هزار و 395 میلیارد تومان اعتبار در سفر مردادماه رییس جمهور و هیئت دولت سیزدهم به استان همدان برای شهرستان اختصاص یافت که اولویت تخصیص با طرح‌های عمرانی بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی با میزان بازدهی و تاثیرگذاری بالا برای مردم است.

مسلم مخفی روز سه شنبه با بیان اینکه در سفر پر خیر و برکت رئیس محترم جمهور به استان همدان اعتبارات قابل توجهی با پیگیری استاندار به همدان اختصاص یافت اظهار داشت: 14 هزار و 131 میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست محترم جمهوری به همدان اختصاص یافت که حدود چهار هزار و 395 میلیارد تومان سهم شهرستان همدان است.
وی ادامه داد: این اعتبار به پروژه‌های اولویت دار و با بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی شهرستان همدان اختصاص یافته است گفت: 350 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان اکباتان تخصیص پیدا کرد که به‌زودی افتتاح می‌شود.
فرماندار همدان افزود: 450 میلیارد تومان برای تکمیل مرکز جامع سرطان، 50 میلیارد تومان برای تکمیل موزه هنرهای معاصر، 400 میلیارد تومان برای تکمیل کنار گذر غربی همدان، 100 میلیارد تومان برای تکمیل ایستگاه راه آهن همدان، 20 میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه ملی اختصاص یافته است.
مخفی اظهار داشت: امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «رشد تولید؛ مهار تورم» فرصت‌های سرمایه گذاری در راستای ایجاد اشتغال در شهرستان همدان احصا و معرفی می‌شوند.
وی با تاکید بر ایجاد امنیت سرمایه گذاری به شکل مناسب در همدان و رفع موانع موجود افزود: پیگیری و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه گذاری و فرهنگ سازی استقبال از سرمایه گذار در همدان در دستور کار قرار دارد.
فرماندار همدان گفت: تصویب طرح جامع شهری موجب افزایش نزدیک به 2 هزار هکتار به شهر همدان شده است که با تصویب این طرح مشکلات بخش تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن در همدان برطرف شده است.
مخفی، توسعه کشت گلخانه‌ای را راه برون رفت از کمبود منابع آبی همدان دانست و افزود: توسعه کشت گلخانه ای در شهرستان در راستای سیاستگذاری استاندار همدان با اهتمام جدی در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اهمیت، حساسیت و نقش گسترده فرهنگ در توسعه شهرستان، اظهار داشت: بستر مناسب و تسهیلات لازم برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیاز روز در سالجاری فراهم می‌شود.
تقویت سرمایه اجتماعی توصیه مقام معظم رهبری به دولت در اولین دیدار بود که در این راستا برنامه مسجد محور خدمت را طراحی و اجرا کردیم.
فرماندار همدان با اشاره به طراحی و اجرای برنامه مسجد محور خدمت با همراهی مدیران شهرستان گفت: حضور در مساجد سطح شهر و روستا و ارتباط مستمر و نزدیک با مردم از اهداف این طرح است که در سه ماهه گذشته در 10 مسجد اجرا شده است.
مخفی ابراز امیدواری کرد که با خدمت گذاری مناسب مسوولان و افزایش سرمایه اجتماعی شاهد حضور و مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات امسال باشیم.

شناسه خبر 67453