شناسه خبر:67455
1402/1/16 09:25:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان در نخستین جلسه شورای اداری استان از آمادگی این شرکت برای تأمین سوخت مورد نیاز واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی خبر داد.

نخستین شورای اداری استان همدان، هفتم فروردین 1402 به ریاست قاسمی فرزاد، استاندار همدان و سخنرانی برخط ریاست محترم جمهور آقای دکتر رئیسی، مبنی بر تبیین اولویت‌ها و برنامه‌های دولت سیزدهم در سال جاری در محل سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد.
امین روستایی در حاشیه این نشست با اشاره به نامگذاری سال 1402 به عنوان "مهار تورم و رشد تولید" ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) گفت: سوخت رسانان نیز همپای دیگر سازمان‌ها و ادارات کشور در تحقق منویات رهبری در تمهید این امر خطیر حاضر و آماده خدمات رسانی هستند.
وی افزود: در سال گذشته قریب به 700 میلیون لیتر فرآورده بنزین و همین حدود نفتگاز در بخش‌های مختلف مصرف از جمله حمل و نقل، کشاورزی, صنایع بزرگ و کوچک و مصرف کنندگان جزء و عمده در محدوده جغرافیایی استان بدون وقفه توزیع و مصرف شد.
این مسئول تأکید کرد: علی‌رغم همه مشکلات و کاستی‌های موجود و ناترازی تولید و مصرف روزانه فرآورده‌های نفتی، هیچ خودرویی بدون سوخت نماند.
روستایی ادامه داد: کارکنان پرتلاش عملیاتی و پشتیبانی این صنعت عظیم در استان در کنار مدیریت منطقه و با همکاری نزدیک با شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان سخت‌کوش سوخت رسان، دوشادوش مالکان جایگاه‌ها و مجاری عرضه سوخت، در عمل ثابت کردند که هیچ شأنی را والاتر از خدمت گزاری برای خود نمی پسندند.
وی با اشاره به فرامین رهبری معظم در خصوص شعار سال402 و ضرورت تحقق این اوامر، خواستار شد: برنامه ریزی‌های لازم برای حمایت از پروژه‌های توسعه‌ای تولید کالا و خدمات انجام شده تا تمامی پروژه‌ها در چارچوب مقررات نظام نوین توزیع پویا و هوشمندانه فرآورده‌های نفتی، سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند.
مدیر منطقه همدان اذعان کرد: اگر بخواهیم تبیین درستی از توزیع هدفمند فرآورده‌های نفتی داشته باشیم باید نیاز واقعی مصرف کنندگان عمده و جزء را شناسایی کنیم که البته این کار انجام می‌شود و مهمتر اینکه دستگاه‌های متولی امر تأیید درخواست سهمیه ها، دقت و حساسیت لازم را باید بیش از پیش داشته باشند.
روستایی اضافه کرد: محموله‌های سوخت از مبداء تا مقصد حمل مورد رصد پایش قراردارند و ضروری است نیاز مصرف کنندگان به موقع و به میزان کافی در اختیار آنان قرار گیرد تا با همکاری دستگاه‌های ناظر، انتظامی و اجرایی ذی‌ربط و صد البته شهروندان آگاه هیچ‌گونه منفذی برای قاچاق سوخت و عرضه خارج از شبکه این سرمایه‌های ملی باقی نماند.
وی یادآور شد: در حال حاضر در بخش حمل و نقل 129 باب جایگاه تک و دومنظوره در منطقه همدان در مدار ارایه خدمات سوخت‌رسانی قرار دارند که این تعداد در قیاس با سال گذشته 6 درصد رشد را نشان می‌دهد.

شناسه خبر 67455