شناسه خبر:67515
1402/1/17 10:01:50

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: آمار سوانح فوتی، جرحی و خسارتی در معابر درون‌شهری این استان، نوروز امسال کاهش یافت.

سرهنگ غلامعلی همایی‌امجد روز چهارشنبه با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس راهور از 24 اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا نیمه فروردین‌ماه 1402 ادامه داشت، ابراز کرد: سانحه فوتی در نوروز امسال رخ نداد، درحالی که نوروز سال گذشته دو تن در سوانح درون‌شهری جان باختند.
وی اضافه کرد: 128 نفر در سوانح درون‌شهری نوروز 1401 مجروح و مصدوم شدند که این آمار با دو نفر کاهش در نوروز امسال، به 126 نفر رسید؛ همچنین آمار مجروحان با 23 درصد کاهش از یک‌هزار و 20 نفر، به 786 نفر در نوروز 1402 تقلیل یافت.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: بیشترین علت بروز تصادف در نوروز امسال با 47 درصد مربوط به بی‌توجهی به جلو است؛ سپس رعایت نکردن حق تقدم با 27 درصد در رتبه دوم قرار دارد.
سرهنگ همایی‌امجد افزود: 35 درصد سوانح درون‌شهری نوروز امسال از ساعت هشت تا 12 ظهر و 30 درصد تصادف‌ها از ساعت 16 تا 20 رخ داده است.
وی درباره سهم خودروها در بروز سوانح رانندگی بیان کرد: سواری‌ها 62 درصد، موتورسیکلت‌ها 27 درصد، وانت‌ها هشت درصد و کامیون‌ها سه درصد در بروز سوانح درون‌شهری مؤثر بودند و سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی (اتوبوس) صفر بوده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار کرد: پیش از نوروز 1402 نشست‌های متعددی با نهادهای امدادی و خدماتی برگزار و در جلسه‌ای با حضور مسئولان شرکت‌های بیمه‌گر مقرر شد خسارت خودروهای تصادفی در کمترین زمان پرداخت شود تا مسافران گرفتار نشوند.
سرهنگ همایی‌امجد گفت: تیم‌های پلیس به‌منظور ثبت خاطره‌ای ماندگار برای مسافران نوروزی از جریمه خودروها در حاشیه مراکز و اماکن تفریحی پرهیز کرده و به تذکر شفاهی اکتفا کردند.
وی بیان کرد: شعار امسال پلیس راهور «نشاط بهاری، امنیت در سفر و پرهیز از خطر» بود و رانندگان درصورت داشتن سه ویژگی مهارت، احتیاط و گذشت، کمترین سهم را در بروز تصادف خواهند داشت.

شناسه خبر 67515