شناسه خبر:67517
1402/1/17 10:04:27

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: برای نخستین‌بار در سطح تشکل‌های بخش کشاورزی کشور، اتحادیه تعاونی تولید روستایی این استان به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان ثبت شد.

مسعود اکبری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اتحادیه تعاونی تولید استان همدان با انجام اقدامات زیربنایی در توسعه بخش کشاورزی کشور ازجمله ایجاد آزمایشگاه تخصصی کشت بافت گیاهی و زنجیره تولید نهال گواهی‌شده برچسب آبی گردو موفق شد با مجوز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان ثبت شود.
وی درخصوص دلیل ثبت اتحادیه تعاونی تولید استان همدان به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان توضیح داد: آزمایشگاه تخصصی کشت بافت گیاهی این اتحادیه در فضایی با مساحت 500 متر مربع و گلخانه‌ای به مساحت یک‌هزار متر مربع احداث شده که در این پروژه با استفاده از نیروهای متخصص و دانشگاهی سالانه تعداد یک میلیون گیاهچه مورد نیاز کشاورزان کشور تولید می‌شود.
اکبری ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های این اتحادیه می‌توان به پروژه زنجیره تولید نهال گواهی‌شده گردوی پیوندی در مساحت 14 هکتار به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های بخش کشاورزی توسط اتحادیه تعاونی تولید استان همدان برای نخستین‌بار در کشور اشاره کرد که در این پروژه نهال پیوندی با استفاده از ارقام برتر داخلی و مورد تأیید معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و مؤسسه تحقیقات کشاورزی تولید شده و در دسترس باغداران کشور قرار گرفته است.
وی یادآور شد: اتحادیه تعاونی تولید استان همدان با انجام فعالیت‌های متعدد دیگری مانند تولید و فرآوری بذور غلات و حبوبات، راه‌اندازی استارت‌آپ، طرح جهش تولید، ارتقای بهره‌وری و سرشاخه‌کاری باغ‌های گردو تحت نظارت این سازمان به‌عنوان الگویی موفق برای تشکل‌های بخش کشاورزی در سطح استان همدان مطرح است.

شناسه خبر 67517