شناسه خبر:67627
1402/1/21 08:43:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: افراد حقیقی و حقوقی که کتابخانه‌های عمومی را در تجهیز منابع اطلاعاتی کمک می‌کنند، براساس قانون می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی نیز استفاده کنند.

عاطفه زارعی درباره تأمین منابع اطلاعاتی کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: منابع اطلاعاتی و کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی از طرق مختلف ازجمله کتاب ارسالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که به‌طور مرتب انجام می‌شود، خرید‌های استانی و کتب اهدایی از سوی سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و مردم تأمین می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته مجموعاً بیش از 72 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است، افزود: در سال گذشته هیئت‌امنای آرامگاه امامزاده عبدالله همدان 12 هزار جلد، مرکز اسناد و کتابخانه‌ ملی دو هزار جلد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 970 جلد، مرکز علمی و آموزشی قلم‌چی 630 جلد، سایر دستگاه‌ها و ادارات دو هزار و 467 جلد کتاب اهدا کرده‌اند و مابقی کتاب‌ها توسط مردم به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: یکی از ارکان مهم اهدای کتاب، مردم و اعضای کتابخانه‌های عمومی هستند که به‌طور مداوم کتاب‌ به کتابخانه‌ها اهدا می‌کنند.
وی ادامه داد: در سال جاری نیز از همه مردم و خیرین تقاضا داریم که کتابخانه‌های عمومی را در تأمین منابع اطلاعاتی همراهی کنند و در این راه هر نوع کتاب و مجله که دیگر به آن نیاز ندارند را می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی اهدا کنند.
زارعی خاطرنشان کرد: افراد حقیقی و حقوقی که کتابخانه‌های عمومی را در تجهیز منابع اطلاعاتی کمک می‌کنند، براساس قانون می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی نیز استفاده کنند.
وی در پایان سخنانش یادآور شد: در همین راستا هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوط ازجمله اداره کل امور مالیاتی و سایر دستگاه‌های متولی نیز صورت گرفته است.

شناسه خبر 67627