شناسه خبر:67648
1402/1/21 09:04:53

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: دومین اتوبوس آمبولانس اورژانس در شهرستان مهران مستقر شد.

صید نور علیمرادی گفت: با رایزنی‌ها و هماهنگی‌های صورت‌گرفته با وزرات بهداشت و درمان و سازمان اورژانس کشور در سال گذشته، موفق به اخذ یک دستگاه اتوبوس‌ آمبولانس شدیم.
وی افزود: با توجه به وجود یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس دیگر در استان، این امر موجب تقویت هرچه بیشتر لجستیک اورژانس 115 ایلام، به‌خصوص در موارد بحرانی و مناسبت‌های خاص که با پیک جمعیت همراه است خواهد شد.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: این دستگاه اتولانس دارای 9 تخت بیمار است که هر تخت با امکانات کامل مانتورینگ و... می‌تواند نیازهای مددجویان را رفع نموده و به‌عنوان یک بیمارستان سیار عمل کند.
علیمرادی با اشاره به اینکه اعتبار هزینه‌شده برای تهیه و تجهیز این کد عملیاتی حدود ٨٠ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: با در نظر گرفتن جوانب شرایط، همجواری شهرستان‌ها و راهبردی بودن شهر مرزی مهران به‌عنوان پرترددترین مرز ایران و عراق تصمیم بر این شده است این اتولانس در مرکز اورژانس این شهرستان مستقر باشد.

شناسه خبر 67648