شناسه خبر:67689
1402/1/21 10:57:46

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از وجود 148 مرکز جامع سلامت فعال در حوزه واکسیناسیون کووید 19 در همدان خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، فاطمه ترکمان‌اسدی با اشاره به اینکه همچنان کرونا در کمین است و مردم توصیه‌ها را مد نظر قرار دهند، اظهار کرد: باید بیشتر مراقب گروه‌های پُرخطر نظیر خانم‌های باردار، افرادی که وزن بالایی دارند، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان و کودکان زیر 6 سال بود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر 148 مرکز خدمات جامع سلامت استان آماده واکسیناسیون افراد است، گفت: افرادی که 6 ماه از آخرین واکسن کووید آن‌ها گذشته، اقدام به واکسیناسیون بعدی و یادآور کنند.

ترکمان‌اسدی با اشاره به اینکه اگر استفاده از نوع واکسن خاصی مد نظر است به مراکز واکسیناسیون معین که اطلاعات آن در سایت دانشگاه علوم پزشکی موجود است مراجعه شود، مطرح کرد: واکسن‌های متنوع در مراکز معین وجود دارد و در 148 مراکز خدمات جامع سلامت نیز واکسن سینوفارم تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان یک مرکز معین و تعدادی مراکز خدمات جامع سلامت فعال است، تأکید کرد: مردم با اقدام به‌موقع و تزریق واکسیناسیون، خود را از خطرات بیماری کرونا مصون نگه دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در ادامه از پلمب 151 مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی غیر بهداشتی نوروز امسال در این استان خبر داد و گفت: از 13 هزار و 675 مرکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی در نوروز 1402 بازرسی شده که از این تعداد 558 واحد به‌علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه 15 هزار و 689 کیلوگرم مواد غذایی فاسد از ابتدای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در این استان کشف و معدوم شده است، افزود: همچنین در این طرح بیش از 20 هزار و 289 واحد، 558 اماکن بین راهی، 480 مرکز اقامتی، 94 پایانه، 877 سامانه آب‌رسانی و چندین مرکز دیگر زیر پوشش بازرسی قرار گرفتند.

شناسه خبر 67689