شناسه خبر:67730
1402/1/22 09:14:21

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار نهاوند بر تسریع بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تأکید کرد.

ضرغام احمدوند با اشاره به تصویب و اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، اظهار کرد: مفاد این قانون 60 صفحه است؛ بنابراین انتظار داریم در سطح شهرستان همه مدیران و متولیان برای فهم بهتر و بیشتر آن و همچنین تسهیل در امورات مردم مطالعه آن را در دستور کار قرار دهند.
وی یکی از مباحث مهم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را موضوع «فرزندآوری» با توجه به روند پیری جمعیت کشور و خطر ناشی از آن دانست و افزود: موضوع مهم فرزندآوری و فرزندپروری که برای آینده کشور بسیار حیاتی است، در این قانون باید مورد توجه همه دستگاه‌ها و متولیان امور قرار گیرد و فقط به حرف و مطرح‌ کردن بحث ختم نشود؛ چراکه باید راهکارهای انگیزشی، امتیاز و مزایای فرزندآوری ارائه شود تا به نتیجه برسیم.
فرماندار نهاوند خاطرنشان کرد: امروز بانک‌های شهرستان در این زمینه نقش محوری در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری دارند؛ بنابراین انتظار داریم همچنان که در قانون آمده و وظیفه ذاتی این عزیزان است، در بخش بانکی تسهیلگر امور مردم باشند و تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را در اسرع وقت پرداخت کنند.
وی در پایان با اشاره به اینکه ریاست جمهور و استاندار همدان نگاه ویژه‌ای به حوزه جوانان و جمعیت دارند، گفت: اگر امروز بتوانیم با برنامه‌ریزی مدون در این زمینه‌ها قدم برداریم، قطع به یقین آینده بهتر و پُربارتری را شاهد خواهیم بود.

شناسه خبر 67730