شناسه خبر:67734
1402/1/22 09:21:09

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: یک هزار و 750 نفر در گروه پرستاری هم اکنون در مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی این استان ایلام در حال فعالیت هستند.

جاسم محمدی گفت: یک هزار و 750 نفر در گروه پرستاری هم‌اکنون در مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی این استان ایلام در حال فعالیت هستند.
وی افزود: از این تعداد یک هزار و 450 نفر در بخش دولتی و 300 نفر نیز در بخش خصوصی خدمت می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: این تعداد نیرو ذکر شده پرستاری شامل بهیاری،کمک بهیاری، اتاق عمل، بیهوشی و پرستاری است.
محمدی با ذکر اینکه وضعیت استخدامی این افراد به شکل رسمی، پیمانی، طرحی و تبصره چهار است، گفت: در استان ایلام کمبود تامین کادر پرستاری به نسبت سایر مناطق کشور وجود ندارد، در تأیید این نکته در بیمارستان مصطفی خمینی (ره) به ازای هر تخت 6 پرستار وجود دارد.
وی افزود: همچنین در خصوص جذب نیروهای پرستاری فعال در ایام کرونا باید یادآور شد دانشگاه‌های علوم پزشکی در مراکز استان‌ها بدون مجوز از وزارتخانه نمی‌توانند اقدام نمایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: در این رابطه دانشجویان پرستاری پس از آن که چهار سال تحصیل کرده و مدرک کارشناسی خود را دریافت کردند دو سال را نیز باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی به فعالیت مشغول شوند و‌مدرک آن‌ها آزاد گردد.
محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام شیوع کرونا تعدادی از این افراد تلاش‌های چشمگیری را در جهت کمک به بیماران انجام دادند وزارت بهداشت در برنامه استخدام 40 هزار نیروی جدید شرایط ویژه‌ای را برای این افراد در نظر گرفته است.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه پیش از این مراکز دانشگاه علوم پزشکی فقط می‌توانستند در باره پنج درصد از پزشکان متخصص مورد نیاز خود اقدام به گزینش نمایند اما اکنون این مورد توسط دیوان عدالت اداری لغو شده است.

شناسه خبر 67734