شناسه خبر:67808
1402/1/25 15:53:17

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان گفت: تاکنون وعده غیرکارشناسی به مردم استان نداده و نخواهم داد.

اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات عمرانی و اقتصادی شهرستان‌های سقز و بانه که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: وعده غیرکارشناسی به مردم نمی‌دهیم و این امر را بارها در جمع مردم مطرح کردیم ولی بی‌شک مطالبات آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت ما حاکم‌محور است و دستگاه‌محور نیست، اظهار کرد: فرمانداران موضوعات و مسائل را به مدیران استانی محول نکنند باید خود مباحث مختلف را بررسی و جمع‌بندی کنند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه باید تکلیف طرح جامع و تفصیلی شهر بانه مشخص شود، افزود: موارد و مشکلات مربوط به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بانه حداکثر تا پایان اردیبهشت حل شود.

زراعی‌کوشا یادآور شد: از نظر شاخص راه روستایی جزو استان‌های آخر کشور بودیم که سال گذشته 180 کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شد.

وی ادامه داد: در برخی شهرستان‌ها مثل سقز و بیجار که شاخص راه روستایی در آن‌ها کمتر است باید امسال تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام راه روستایی در اولویت قرار داده شود.

وی با بیان اینکه باید از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و اعتبارات سال 1401، پروژه‌های نیمه تمام اولویت دار به اتمام برسد، اضافه کرد: اولویت‌های کلی را دولت و شورای برنامه‌ریزی مشخص کرده است و اجرای پروژه جدید مدنظر نیست.

استاندار کردستان افزود: اجرای پروژه جدید و زخمی کردن آن کار را برای آینده سخت‌تر می‌کند بنابراین پروژه جدیدی آغاز نمی‌شود.

زارعی‌کوشا تأکید کرد: فهرستی از درخواست‌ها و مطالبات استان در حوزه راهداری با اولویت شهرستان‌های و تعهداتی که به مردم داده شده آماده شود تا در سفر قریب‌الوقوع رئیس سازمان راهداری مطرح شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سقز و بانه امر ضروری است و انتظار می‌رود اتمام طرح‌ها با سرعت بیشتری دنبال شود.

بهزاد رحیمی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات عمرانی و اقتصادی شهرستان‌های بانه و سقز که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان تشکیل شد، از زحمات و تلاش و پای کار بودن مجموعه مدیران استان قدردانی و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های حوزه انتخابی سقز و بانه، اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی است.

وی ادامه داد: اعتبارات استان در سال 1401، در حوزه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای حدود 70 درصد تخصیص داشته که اقدام کم‌سابقه‌ای است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت توجه ویژه‌ای به استان کردستان داشته است و این فرصت مطلوبی برای پیگیری و اتمام پروژه‌های تأثیرگذار و دارای اولویت استان است.

رحیمی بر تسریع در اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام شهرهای سقز و بانه ازجمله هتل ورزشی و فرودگاه سقز تأکید کرد و گفت: امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم و انتظار می‌رود شاهد مشارکت مردم در آن باشیم.

وی با بیان اینکه مردم با کارهای دولت انجام می‌دهد پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند، ادامه داد: ما به‌دنبال این نیستیم که اجرا و تکمیل پروژه‌هایی را هدفمند به سمت خود سوق دهیم بلکه دغدغه ما نمایندگان خدمتگزاری به مردم است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود اعتبارات برای اجرای پروژه‌ها نه پرداخت دیون و مطالبات اختصاص داده شود.

شناسه خبر 67808