شناسه خبر:67881
1402/1/27 07:43:52

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر بنیاد علوی هلیلان گفت: این بنیاد امسال 60 میلیارد ریال برای آبرسانی به مناطق روستایی شهرستان در نظر گرفته است.

حسین بیگی روز شنبه اظهار کرد: این اعتبار با مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان ایلام برای تکمیل شبکه آبرسانی و یا منبع‌های ذخیره آب هزینه می‌شود.

وی افزود: بنیاد علوی سال گذشته نیز 20 میلیارد ریال در حوزه آبرسانی شهرستان هلیلان به‌ویژه منطقه محروم زردلان هزینه‌کرد، ضمن اینکه سال 1400 اعتباراتی را برای رفع معضل تأمین آب چهار روستای شیراوند، چشمه‌ماهی، سرچم و میدر در نظر گرفت.

دبیر بنیاد علوی هلیلان تأکید کرد: تعدادی از روستاهای این شهرستان با توجه به طبیعت کوهستانی منطقه مشکل دسترسی داشته و تا شعاع پنج کیلومتری، چشمه و یا چاه آب وجود ندارد که یک دستگاه تانکر آبرسان به منظور آبرسانی به ساکنان این مناطق از طرف بنیاد علوی در اختیار امور عشایری قرار گرفته است.

بیگی به برنامه‌های بنیاد در زمینه آموزشی پرداخت و یادآور شد: بنیاد علوی در حوزه مدرسه‌سازی با مشارکت نوسازی مدارس، اجرای دو فضای آموزشی در شهرستان هلیلان را آغاز کرده که شامل مدرسه سه کلاسه روستای شاران است که بهره‌برداری شده و همچنین هنرستان هشت کلاسه در مرکز شهرستان که با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال تکمیل است.

وی افزود: امسال نیز اجرای یک دبیرستان سه‌کلاسه در منطقه زردلان شهرستان هلیلان با مشارکت بنیاد علوی و نوسازی مدارس استان و اعتبار 12 میلیارد ریال ایجاد خواهد شد.

دبیر بنیاد علوی هلیلان تأکید کرد: یکی از برنامه‌های بنیاد در حوزه آموزشی مشارکت در جایگزینی مدارس کانکسی با فضای آموزشی یک کلاسه است که در این راستا امسال برای حذف 6 کانکس و جایگزنی با کلاس درس مشارکت می‌کند و سه میلیارد ریال بدین منظور پیش‌بینی شده است.

شهرستان 15 هزار نفری هلیلان دارای 63 روستا است و سال 98 با مصوبه هیئت دولت از چرداول جدا و به شهرستان تبدیل شد.

شناسه خبر 67881