شناسه خبر:67940
1402/1/28 12:10:02

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه گفت: این نهاد در سال گذشته توانست با ایجاد شغل پایدار برای 13 هزار و 500 نفر از مددجویان این نهاد، 86 درصد بیشتر از سال قبل از آن اشتغال‌زایی کند.

«پیمان ترکمانه» روز یکشنبه اظهار کرد: این تعداد اشتغال در سال گذشته با پرداخت حدود 900 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع تبصره 16 و 18 و تسهیلات بانک مهر و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تأمین اعتبار شده است.

وی افزود: درحالی که این نهاد در سال 1400 موفق شد برای هفت هزار و 258 نفر شغل ایجاد کند، این میزان در سال 1401 با افزایشی 86 درصدی به 13 هزار و 500 نفر رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این نهاد تنها دستگاهی در کشور است که پس از پرداخت تسهیلات به متقاضیان ایجاد اشتغال بر روند اجرای آن نیز نظارت می‌کند، ابراز کرد: کمیته امداد این نظارت‌ها را از زمان پرداخت تا شروع به کار یک طرح در هفت مرحله انجام می‌دهد.

* کسب رتبه دوم کشوری کمیته امداد کرمانشاه در بخش کیفیت شغل

ترکمانه تأکید کرد: بر همین اساس در سال 1401 کمیته امداد کرمانشاه با 99.2 درصد صحت در ایجاد و پایداری اشتغال به‌عنوان یکی از دستگاه‌های شاخص در استان در این حوزه انتخاب شد.

وی یادآور شد: علاوه‌بر این کمیته امداد استان کرمانشاه در بخش کیفیت شغل‌های ایجادشده نیز موفق به احراز عنوان دوم در کشور در سال گذشته شد.

ترکمانه ایجاد اشتغال و کمک به خودکفایی مددجویان زیر پوشش را از اولویت‌های این نهاد دانست و افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان نیز در همین راستا و با هدف خودکفایی جمعیت زیر پوشش و درنهایت خروج از چرخه حمایتی انجام می‌گیرد.

وی گفت: در سال گذشته سهمیه کمیته امداد در سند توسعه اشتغال استان هفت هزار و 500 شغل تعریف شد که توانست با 23 درصد افزایش نسبت به سهمیه تعیین‌شده، 9 هزار و 209 شغل را در استان ایجاد کند.

ترکمانه اظهار کرد: به این ترتیب این نهاد با این تعداد شغل توانست سال گذشته 19 درصد اشتغال کل استان را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 80 هزار خانوار با بیش از 169 هزار نفر جمعیت در استان زیر پوشش چتر حمایتی این نهاد قرار دارند، یادآور شد: در سال گذشته 700 میلیارد تومان مستمری و حقوق به این مددجویان به‌طور ماهیانه پرداخت شده است.

ترکمانه تأکید کرد: این مستمری از 550 هزار تومان تا یک میلیون و 720 هزار تومان به مددجویان پرداخت شده که پیش‌بینی شده است در سال جاری مبالغ مستمری 40 درصد افزایش پیدا کند.

شناسه خبر 67940