شناسه خبر:67942
1402/1/28 12:14:07

سپهرغرب، گروه خبر: خیران و نیکوکاران روانسری در جشن گلریزان بیش از 6 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع‌آوری کردند.

امام‌جمعه روانسر در این مراسم با بیان اینکه خیرین شهرستان روانسر در هر امر خیری پیشتاز بوده‌اند، گفت: کمک به هم‌نوع از آموزه‌های دینی و کارهای پسندیده‌ای است که در دین مبین اسلام بسیار بر آن تأکید شده است.

ماموستا مُلاسید محمد محمدی کمک‌های خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی را توفیق الهی و ذخیره آخرت برای آن‌ها دانست و افزود: آسیب‌دیدگان و نیازمندان جامعه دارای کرامت انسانی هستند و باید به آن‌ها توجه شود.

وی ماه مبارک رمضان را ماه نزول خیر و برکت خواند و گفت: در این ماه می‌توانیم علاوه‌بر اجر عظیم روزه‌داری با دستگیری از مستمندان و نیازمندان، فیض بیشتری را نصیب خود گردانیم.

رئیس دادگستری شهرستان روانسر نیز با بیان اینکه نگاه زندانیان غیر عمد چشم‌انتظار سخاوت خیرین است، گفت: کمک خیرین نیکوکار علاوه‌بر اینکه بنیان خانواده‌ها را مستحکم می‌کند، از بسیاری آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

«یحیی نجفی» افزود: فرهنگ دستگیری از نیازمندان کار بسیار پسندیده و قابل ستایشی است، بنابراین هرچقدر بتوانیم فرهنگ دستگیری از مستمندان را تقویت کنیم، این مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر خواهد بود و همه ما وظیفه داریم به کمک این افراد بشتابیم.

وی اظهار کرد: رابطه نزدیکی میان جرایم غیر عمد و مشکلات اجتماعی در جامعه وجود دارد و هرچه بتوانیم زندانیان جرایم غیر عمد بیشتری را آزاد کنیم، تأثیرات آن را بهتر در جامعه احساس خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر نیز با تقدیر از همراهی خیرین، گفت: کمک به آزادسازی یک زندانی فرصتی برای ایفای نقش و حمایت از حداقل یک خانواده گرفتار است.

«سعید زریری» جشن‌های گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را یک اقدام بسیار مؤثر دانست و افزود: امیدواریم این تلاش‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد زندانی بودن حتی یک زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌ها نباشیم.

 

شناسه خبر 67942