شناسه خبر:67978
1402/1/29 09:17:32

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار بهار با اشاره به افزایش 90 درصدی بودجه این شهرداری، از کلنگ‌زنی نخستین پارک موضوعی غرب کشور در شهر بهار خبر داد.

شاهین فرجی‌فر گفت: شهرداری به‌عنوان یک نهاد عمومی، مسئولیت مدیریت و اداره شهرها را برعهده دارد و تنها ارگانی است که باید به مدیریت درآمد و هزینه بپردازد و در بسیاری از موارد فقط هزینه می‌کند و درآمدی حاصل نمی‌شود؛ بااین‌حال مصمم به ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان محترم است.
وی در جمع خبرنگاران افزود: با نصب اِلمان‌های نوری و نوروزی، عیدی متفاوت برای بهاری‌ها رقم خورد؛ با کمترین هزینه و حساسیت بالا، اِلمان‌ها نصب شد و با استقبال بی‌نظیر شهروندان، بازخورد خوبی گرفتیم.
وی رسانه‌ها را نماینده افکار عمومی دانست و گفت: امروزه شهرداری به کمک اصحاب رسانه برای احصای نیازها و مشکلات و نقد و نظر مردم، نیاز دارد تا به موفقیت دست یابد.
شهردار بهار با تأکید بر اجرای پروژه‌های عمرانی ملموس و شاخص در شهر بهار، افزود: ایجاد زیرساخت‌های مناسب و سامان‌دهی ورودی شهر می‌تواند نگاه و دید همگان را به بهار تغییر دهد و در این راستا پروژه‌های ماندگاری در شهر بهار اجرا خواهد شد.
وی از افزایش 90 درصدی بودجه شهرداری بهار در سال جاری خبر داد و گفت: روال معمول افزایش بودجه 15 تا 20 درصد با توجه به مخارج جاری است؛ اما در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان، بودجه شهرداری بهار نسبت به سال گذشته افزایش 90 درصدی داشته و به 85 میلیارد تومان رسیده است که تحقق بودجه، همت و تلاش مضاعف می‌طلبد.
شهردار بهار اظهار کرد: با توجه به شرایط ناهمگون و ساختار ناپیوسته و نابه‌سامانی بصری در میدان امام خمینی (ره) شهر بهار، تصمیم بر بازسازی میدان گرفته شد و در طول 20 روز در اسفندماه گذشته با کمترین هزینه‌کرد، نورپردازی و سامان‌دهی انجام شد.
فرجی‌فر بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها در راستای جذب گردشگر تأکید کرد و گفت: در راستای ایجاد زیرساخت‌ها، امسال عملیات اجرایی چند پروژه شاخص توسط شهرداری بهار آغاز خواهد شد.
وی از کلنگ‌زنی پارک سه هکتاری در بلوار کشاورز بهار خبر داد و افزود: تملک این پارک فرامنطقه‌ای در سه ماه گذشته انجام شده و در اردیبهشت‌ماه نیز عملیات اجرایی نخستین پارک موضوعی در غرب کشور آغاز می‌شود؛ پارک شامل بخش‌های متفاوت و جذاب است و قسمت‌های مختلف با نوع مصالح ساختمانی معماری و اِلمان‌ها، از یکدیگر جدا می‌شوند و قطعاً مجموعه‌ای منحصربه‌فرد و بی‌نظیر در غرب کشور خواهد بود.
فرجی‌فر با اشاره به نابه‌سامانی ورودی شهر بهار، گفت: سامان‌دهی ورودی شهر بهار از سمت جاده کرمانشاه از خواسته‌ها و مطالبات مردم است که با سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر، شهرداری بهار این پروژه را آغاز می‌کند و طرح جامع و کاملی برای ورودی شهر تعریف شده که به زیبایی آن و جذب گردشگر کمک خواهد کرد.
وی تصریح کرد: شهر بهار ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف دارد؛ بنابراین می‌توان به بهار 50 هزار نفری فکر کرد. شهرداری آمادگی الحاق زمین به محدوده شهر را دارد.
شهردار بهار ابراز کرد: سایت نخاله شهرداری بهار مخصوص دپو نخاله است و اجازه دفن یا دپو زباله در این محل داده نمی‌شود؛ گفتنی است که ماهیانه 100 میلیون تومان هزینه حمل زباله شهر بهار به سایت زباله شهر همدان است.
فرجی‌فر خواستار تشویق مردم برای مشارکت و پرداخت عوارض شد و گفت: رسانه‌ها در افزایش مشارکت مردمی نقش مهمی دارند، زیرا با پرداخت به‌موقع عوارض، خدمات بهتری به شهروندان ارائه خواهد شد.
وی بر گسترش فضای سبز تأکید کرد و افزود: تلاش بر مدیریت تخصصی فضای سبز و تهیه طرح جامع فضای سبز شهر بهار است و کاشت گونه‌های گیاهی دائمی و الگوی کشت برای فضای سبز در دستور کار قرار دارد.

شناسه خبر 67978