شناسه خبر:68038
1402/1/30 09:16:09

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: سال گذشته در سطح 243 روستای استان طرح هادی اجرایی شده است.

حبیب‌الله محبی گفت: اجرای طرح هادی در روستاها گامی مهم برای توسعه، عمران و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان بوده به طوری که با اجرای این طرح، سیمای روستا در حال تغییر است که این نیز به نوبه خود سبب رضایت عمومی مردم می‌شود.
وی افزود: طرح جامع توسعه روستایی ازجمله اقدامات مهم برای توسعه و عمران روستاها است، این طرح مصوبه‌ای برای هدایت عملیات سازندگی و آبادانی در روستاها با آگاهی از وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن‌هاست.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: هشت هزار و 314 فقره خدمات فنی به متقاضیان در سطح روستاهای استان ارائه شده است.
محبی گفت: سال گذشته اجرای طرح هادی در سطح 243 روستای این استان با اعتباری افزون بر 174 میلیارد تومان اجرا شده است.
وی با اشاره به این که اجرای طرح هادی شامل شن‌ریزی، جوی و جدول، پیاده‌روسازی، بیس و آسفالت گرم است ادامه داد: سال گذشته تهیه و بازنگری طرح هادی 42 روستا در سطح استان انجام شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام یادآور شد: در حوزه عمرانی روستایی در این بازه زمانی (سال1401) بیش از هزار و 677 جلد سند روستایی با همکاری ثبت و اسناد املاک استان در سطح روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شده است.

شناسه خبر 68038