شناسه خبر:68053
1402/1/30 09:42:15

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار بهار با اشاره به ضرورت آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی برای تحقق قانون جوانی جمعیت، گفت: یکی از مشکلاتی که گریبان‌گیر جامعه ما شده، «تک‌فرزندی» و «بی‌فرزندی» است که نگرانی‌هایی به‌بار آورده است و مقام معظم رهبری بر ترویج فرزندآوری و جوانی جمعیت تأکید دارند.

مجتبی فیض‌الهی در ستاد جوانی جمعیت این شهرستان تلاش برای حل مشکلات حوزه فرزندآوری را وظیفه‌ای همگانی دانست و ابراز کرد: اطلاع‌رسانی، تشویق و فرهنگ‌سازی بین خانواده‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی، ائمه جمعه و جماعات ضروری است و کمیته‌ها به‌صورت منظم و فعال‌تر به بررسی موضوعات مربوطه و ارائه راهکارها تحت قوانین موجود بپردازند.
فرماندار بهار ورود دانشگاه‌ها در حوزه جوانی جمعیت را بسیار مؤثر دانست و گفت: برگزاری جلسات مکرر در دانشگاه‌ها و ایجاد انگیزه در دانشجویان متأهل مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: فعال کردن رسانه‌های تصویری و مجازی و اطلاع‌رسانی مکرر بیش از گذشته انجام شود.
این مقام مسئول به مشوق‌ها و قانون حمایت از جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: پیگیری اعمال مشوق‌ها و تحقق قانون جوانی جمعیت، ارائه تسهیلات به دانشجویان متأهل، ارائه تسهیلات بانکی و مسکن، ارائه تسهیلات زایمان و حمایت از مادران دو فرزند به بالا در دستور کار قرار گیرد.
فیض‌الهی با اشاره به گرامیداشت روز جوانی جمعیت، افزود: برای برگزاری باشکوه این مراسم از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و برنامه‌هایی با خروجی مطلوب باشند.
وی تصریح کرد: خانواده‌های سه فرزند به بالا در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان جوانی جمعیت را یکی از مهم‌ترین تأکیدات مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: برای تحقق جوانی جمعیت موانع رفع و فرهنگ‌سازی و تسهیل‌سازی انجام شود.
فاطمه ستاری‌نوید خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های تشویقی ازدواج به‌منظور اجرای قانون جوانی جمعیت باید در اولویت‌ حوزه فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات خانواده‌محور انجام دهند و اعتبارات و بسته‌های حمایتی برای همکاران مجموعه خود اعمال کنند.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری همدان از برگزاری جشنواره در روز ملی جوانی جمعیت در استان خبر داد و گفت: امسال تدابیر ویژه‌ای برای برگزاری باشکوه مراسم روز و هفته ملی جوانی جمعیت اندیشیده شده و این مراسم با ساختاری خاص برگزار و جایزه ملی جوانی جمعیت طبق دستورالعمل مشخص به افراد واجد شرایط اهدا خواهد شد.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین خدمات بیمه‌ای دولت سیزدهم برای زوج‌های نابارور این است که آن‌ها سه‌بار در سال امکان استفاده از خدمات بیمه‌ای را دارند و دولت تمام هزینه‌های کاشت و ناباروری را تقبل می‌کند.
این مقام مسئول اعلام کرد: با توجه به کاهش فرزندآوری در استان، برنامه عملیاتی با عنوان «بوم راهبری حل بحران جمعیت» تدوین شده و به‌عنوان نقشه راه خواهد بود.
ستاری‌نوید گفت: برای اجرای برنامه مذکور جبهه‌سازی صورت گرفت و مردم و حاکمیت در کنار هم قرار می‌گیرند و سپس هوشیارسازی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای خانواده‌های تک‌فرزند یکی از اولویت‌هایی است که در این زمینه باید پیگیری شود، افزود: برای این خانواده‌ها برنامه‌ریزی شده با برگزاری جلسات توجیهی آن‌ها را به سمت تولد فرزندان بیشتر سوق دهیم و بتوانیم از تله جمعیتی رها شویم.

شناسه خبر 68053