شناسه خبر:68058
1402/1/30 09:51:34

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دره‌شهر گفت: با توجه به نظر کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری، 11 کانون بحرانی در مناطق جنگلی شهرستان دره‌شهر وجود دارد.

آرش مزبانی گفت: شهرستان دره‌شهر به‌دلیل شرایط توپوگرافی خشن و شیب تند یال‌های شمالی کبیرکوه به‌عنوان یکی از بحرانی‌ترین مناطق در مواقع آتش‌سوزی بشمار می‌آید که امکان دسترسی با وسایل نقلیه امکان‌پذیر نیست.
وی افزود: با توجه به نظر کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری 11 کانون بحرانی در مناطق جنگلی شهرستان دره‌شهر وجود دارد. رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دره‌شهر ادامه داد: با شروع فصل گرما احتمال آتش‌سوزی‌های عمدی و سهوی در جنگل و مراتع افزایش می‌یابد و اجرای این قبیل فعالیت‌ها به‌منظور پیشگیری و کاهش میزان خسارت ناشی از آتش‌سوزی‌های احتمالی در فصل خشک با توجه افزایش سطح علوفه در مراتع شهرستان ایجاد می‌شود.
مزبانی تأکید کرد: علاوه بر ایجاد آتش بر، برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی برای دامداران و عشایر، آموزش چهره به چهره، عقد تفاهم‌نامه همکاری در اطفای حریق بین دامداران و عشایر و مجریان در حال اجرا است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از حریق جلسه کمیته اطفای حریق تشکیل و به دستور فرماندار شهرستان تمامی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله و کنترل حریق در اراضی کشاورزی، جنگلی و مرتعی شهرستان درحالت آماده‌باش کامل هستند تا در زمان وقوع آتش‌سوزی بتوانند به‌موقع وارد عمل شوند.

شناسه خبر 68058