شناسه خبر:68085
1402/1/31 09:15:47

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه این استان آماده ارائه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی به اتباع عراقی است، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه در استان وجود دارد.

دکتر جاسم محمدی روز چهارشنبه با اشاره به سفر سال گذشته هیئتی از مدیران استان ایلام به استان بابل عراق اظهار کرد: استان بابل عراق با دارا بودن 9 شهرستان حدود 2.5 میلیون نفر جمعیت دارد و بیشتر افراد نیز در نقاط شهری ساکن هستند.

وی افزود: بنا بر اعلام مسئولان حوزه پزشکی بابل مهم‌ترین نیازهای پزشکی در این استان عراقی کمبود متخصص بیهوشی، جراح قلب و جراحی‌های زیبایی و پلاستیک است که این موارد نیز در ایلام وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: کمبود نیرو در حوزه توانبخشی و فیزیوتراپی از مشکلات حوزه پزشکی در عراق است که با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان آمادگی داریم در زمینه آموزش نیروهای عراقی و یا ارائه خدمات به بیماران همکاری‌های دوجانبه‌ای داشته باشیم.

دکتر محمدی تأکید کرد: هم‌اکنون دو دکترای توانبخشی در استان ایلام فعالیت می‌کنند، در حالی که این نیروها در استان کرمانشاه با وجود داشتن دانشکده توانبخشی نیز وجود ندارد و با توجه به نیاز عراق آمادگی داریم کارشناسان این کشور را در استان آموزش داده و نیاز استان بابل را برطرف کنیم.

وی در خصوص فعالیت پزشکان ایلامی در عراق اضافه کرد: هم‌اکنون تعداد زیادی از پزشکان کشورهایی همچون اسپانیا، هندوستان، پاکستان و انگلیس در این کشور فعالیت می‌کنند ولی با توجه به رصد صورت گرفته در شرایط کنونی حوزه توانبخشی و فیزیوتراپی می‌تواند آغازگر همکاری‌های پزشکی بین ایلام با استان بابل عراق باشد.

195 پزشک متخصص و 32 پزشک فوق تخصص هم‌اکنون در عضویت نظام پزشکی استان ایلام هستند.

یک هزار و 750 نفر در گروه پرستاری هم‌اکنون در مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی این استان فعالیت می‌کنند که یک هزار و 450 نفر از این تعداد در بخش دولتی و 300 نفر نیز در بخش خصوصی انجام وظیفه می‌کنند.

 

شناسه خبر 68085