شناسه خبر:68106
1402/1/31 09:43:14

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از برنامه‌ریزی برای توسعه کشت چغندر علوفه‌ای در استان خبر داد و گفت: تلاش بر این است در مناطقی که از منابع آبی کمتری برخوردار هستند، کشاورزان به سمت کشت گیاهان کم آب بر از جمله چغندر علوفه‌ای سوق داده شوند.

علی صفری اظهار کرد: چغندر علوفه‌‌ای یکی از گیاهان کم بر است و با توجه به اینکه کشت گیاهان کم آب بر از برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است، این مهم به صورت جدی در حوزه زراعت استان مد نظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: توسعه کشت چغدر علوفه‌ای از برنامه‌های مهم مدیریت زراعت استان است، در این راستا همکاری‌هایی با سپاه در زمینه برپایی جلسات آموزشی ویژه کشاورزان در زمینه کشت و تولید چغندر علوفه‌ای صورت گرفته و در حال انعقاد قراردادهای کشت با کشاورزی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه تلاش بر این است در مناطقی که از منابع آبی کمتری برخوردار هستند، کشاورزان به سمت کشت گیاهان کم آب بر از جمله چغندر علوفه‌ای سوق داده شوند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در کشت دانه قندی نیز هزار هکتار برای کشت چغندر قند باید زیر کشت بروند.

صفری در ادامه پیرامون وضعیت سطح کشت محصولات پاییزه گفت: 189 هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم دیم، 12 هزار و 200 هکتار به کشت جو دیم، 470 هکتار به کشت کلزا اختصاص دارد.

 

شناسه خبر 68106