شناسه خبر:68146
1402/2/4 08:28:48

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان گفت: مسئولان برای مسکن ساز و کار قانونی پیدا کنند که وضعیت اجاره‌بها را منطقی کند چرا که گاهی قیمت اجاره سه برابر افزایش می‌یابد و قرار نیست مشکلات اقتصادی را بر مستاجر تحمیل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در تپه مصلی همدان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان تمام شد اما عبودیت تمام‌شدنی نیست اظهار کرد: اخلاق در خانواده، اهل مسجد بودن، گره‌گشا بودن، ازدواج آسان و... خیر است و امروز 9 بار دعا کردیم که وارد خیر شویم و اگر دعا کردیم باید به آن ورود کنیم.
وی با بیان اینکه برای تحقق ازدواج آسان باید همه مردم ورود کنند افزود: قساوت قلب، گرانی، تورم، کم‌کاری در ادارات، سوء استفاده از شرایط بازار، بداخلاقی زن و مرد در خانواده و... شر است و ما امروز دعا کردیم که خداوند ما را از آنها خارج کند.
امام جمعه همدان با بیان اینکه برای استجابت دعا باید همه تلاش کنیم تصریح کرد: مسئولان وارد حوزه خیر شوند و از شر دوری کنند و قطعا خیر مسئولان در خدمت کردن است.
وی با بیان اینکه عملکرد کارمندان و مسئولانی که می‌توانند کار مردم را راه بیندازند اما نمی‌کنند مصداق شر است در ادامه سخنانش تاکید کرد: مسئولان برای مسکن ساز و کار قانونی پیدا کنند که وضعیت اجاره بها را منطقی کنند چرا که گاهی قیمت اجاره سه برابر افزایش می‌یابد و قرار نیست مشکلات اقتصادی را بر مستاجر تحمیل کنیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه باید همدیگر را حمایت کنیم خاطرنشان کرد: افرادی که اجاره‌بهای سنگینی می‌گیرند، باید حق را رعایت کنند و باید به مردم رحم کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کلنگ مصلی 40 سال پیش در همدان به زمین زده شده است گفت: 15 سال پیش میلیاردها تومان هزینه شده و ساخت آن چیزی جز همت مسئولان و مردم نمی‌خواهد و نیاز به بودجه دولتی نیست.
امام جمعه همدان با بیان اینکه درست نیست همدان مصلی نداشته باشد اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور هم اعلام کردم و راهکار آن هم ارائه دادیم و کافی است که سند اراضی تپه را که دولتی است تعیین تکلیف کنند.
وی تاکید کرد: امیدواریم که امسال مساله تپه مصلی همدان برطرف شود.

شناسه خبر 68146