شناسه خبر:68161
1402/2/4 08:50:32

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: کردستان به لحاظ سطح کشت و ارقام تولید محصول توت فرنگی در سطح کشور و حتی منطقه حرف برای گفتن دارد و به‌عنوان قطب اصلی تولید این محصول شناخته شده است.

حامد قادرزاده در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره توت فرنگی در سنندج با بیان اینکه میزان تولید توت‌فرنگی هم از نظر سطح زیرکشت و هم از لحاظ ارقام در کردستان جایگاه خوبی دارد اظهار کرد: از سال 1360 تا امروز، نه‌تنها کل کشور بلکه کشورهای منطقه هم، کردستان را به‌عنوان کانون و قطب اصلی تولید توت‌ فرنگی می‌شناسند، اما ینکه گاهی توت‌فرنگی برخی جاها به اسم کردستان در کشور عرضه شود به‌نوعی برند این محصول را تضعیف می‌کند.
وی بسته‌بندی توت فرنگی را مشکل اصلی این حوزه ذکر کردو افزود: ارسال این محصول به بازار در کردستان با مشکلات و مسائلی مواجه است که ساماندهی آن نیازمند اقدامات اساسی است.
معاون اقتصادی استاندار کردستان عنوان کرد: ساختار توت‌فرنگی به صورتی است که ماندگاری زیادی ندارد از این رو باید بیشتر به موضوع و مسئله فراوری این محصول توجه کرد.
به گفته قادرزاده باید بیشتر در بخش تازه‌خوری و صنعتی توت‌فرنگی کار کنیم، چرا که این کار به رونق اقتصادی استان کمک می‌کند بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها و امکاناتی که در دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف وجود دارد استفاده شود.
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره توت فرنگی بستری برای تجلیل از فعالان این عرصه و معرفی و شناساندن آن‌ها به همدیگر است، افزود: معرفی اهمیت محصول به تولیدکننده از دیگر تأثیرات برگزاری این جشنواره‌هاست.

شناسه خبر 68161