شناسه خبر:68190
1402/2/5 08:29:35

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: در راستای عدالت آموزشی سال گذشته پنج هزار بی‌سواد و کم‌سواد در این استان زیر پوشش طرح‌های سوادآموزی قرار گرفتند.

منوچهر توسلی‌کیا روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سوادآموزان در راستای سیاست محرومیت‌زدایی و عدالت آموزشی در مناطق محروم، مرزی، حاشیه‌نشین و افراد بازمانده از تحصیل با تلاش همه همکاران در واحد سوادآموزی و آموزش‌دهندگان زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند.
وی استفاده از ظرفیت‌های جهادی و مردمی در سوادآموزی را از دیگر رویکردهای جدید سوادآموزی برشمرد و افزود: ریشه‌کنی بی‌سوادی از برنامه‌های مهم و راهبردی است که در این راستا شناسایی، جذب و باسواد کردن افراد 10 تا 49 سال در استان با تلاش و جدیت بیشتری دنبال می‌شود.
معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش‌وپرورش همدان نقش مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش را در پیشبرد اهداف سوادآموزی بی‌بدیل دانست و ادامه داد: جایگاه مدیران در حوزه سوادآموزی به‌عنوان دبیران شورای پشتیبانی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی و پیشبرد اهداف این حوزه قابل قدردانی است.
توسلی‌کیا با اشاره به درصد بالای باسوادی استان همدان، بیان کرد: با وجود کاهش بی‌سوادان و کم‌سوادان در استان، درحال گذر از مرحله کمی به مرحله کیفی فعالیت‌ها هستیم و هدف ما افزایش سواد در تمامی زمینه‌های اجتماعی، ارتباطی و مهارتی است.
وی تقویت نظارت‌های کاربردی برای بهبود کیفیت آموزش را یکی از اهداف مهم سازمان در سال جدید برشمرد و اظهار کرد: تحقق این مهم نیازمند حمایت ویژه مدیرکل و اهتمام مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش، کارشناسان و ناظران آموزشی است.
معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش‌وپرورش استان همدان ابراز امیدواری کرد که با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود شاهد ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های سوادآموزی در سال تحصیلی آینده باشیم.
براساس نتایج حاصل از سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت استان همدان یک میلیون و 738 هزار و 234 نفر بوده که تعداد افراد بی‌سواد در استان حدود 49 هزار نفر اعلام شده است.
سازمان نهضت سوادآموزی در هفتم دی‌ماه 1358 با فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد.

شناسه خبر 68190