شناسه خبر:68327
1402/2/7 08:52:57
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خبر داد:

برگزاری نخستین یادواره 470 شهید کارگر همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: برگزاری نخستین یادواره 470 شهید کارگر همدان را شاهد هستیم؛ در استان همدان 258 هزار کارگر بیمه‌شده داریم که 142 هزار نفر دارای بیمه اجباری هستند و با یک خانواده 850 هزار نفری، بزرگ‌ترین کانون جمعیتی استان محسوب می‌شویم و ما خدمت‌گزار این خانواده هستیم.

به‌مناسبت هفته کار و روز کارگر نخستین یادواره 470 شهید کارگر همدان روز چهارشنبه در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان برگزار شد.
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در این یادواره اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که طی چندسال اخیر برگزار می‌شود، یادواره شهدای رسته‌ای است.
سردار مظاهر مجیدی با بیان اینکه جامعه‌های هدف زیادی در جنگ‌ بسیار تأثیرگذار بودند، گفت: یادواره شهدای کارگر بسیار بامسما است و برگزاری آن بسیار مؤثر خواهد بود؛ آن‌ها افرادی بودند که بدون توقع، در صحنه حاضر بودند و افتخارآمیز کار می‌کردند.
این مقام مسئول با اشاره به خاطرات دوران جنگ، اذعان کرد: شهید نظری کارگر کارخانه قند همدان بود و با پسرش مجادله داشتند که کدام در جنگ شرکت کنند و درنهایت پدر در فاو به شهادت رسید.
وی با تأکید بر اینکه اگر بقایی داریم بعد از 44 سال همین تفکرات است، افزود: روحیه استقامت و پایداری است که پایه‌های نظام را استوار می‌کند؛ یک فرهنگ و واقعیتی است از دفاع مقدس برای ما مانده که پایدار باشیم و استقامت کنیم.
سردار مجیدی بیان کرد: در آن زمان سه الی چهار نفر از بچه‌های کارگر اشاره می‌کردند که برویم و اجازه ندهیم خط تولید دچار مشکل شود که بنده آنجا عظمت جمهوری اسلامی را درک کردم.
وی افزود: در گردان‌ها جوان‌هایی را می‌دیدیم که کسی فکر نمی‌کرد تا این حد پای کار باشند؛ در اهواز کنار کارخانه‌ای بودیم که عراق آن را بمباران کرد و صحنه خیلی دلخراشی شد، چراکه خانواده‌ها در جوار کارخانه بودند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز اظهار کرد: برگزاری نخستین یادواره 470 شهید کارگر همدان را شاهد هستیم؛ در استان همدان 258 هزار کارگر بیمه‌شده داریم که 142 هزار نفر دارای بیمه اجباری هستند و با یک خانواده 850 هزار نفری، بزرگ‌ترین کانون جمعیتی استان محسوب می‌شویم و ما خدمت‌گزار این خانواده هستیم.
«یوسف شعبانی» ابراز کرد: حدود 80 برنامه برای هفته کارگر پیش‌بینی شده است و برای نخستین‌بار در این هفته یادواره شهدای کارگر برگزار شد.
وی با بیان اینکه یادواره ما ذیل کنگره هشت هزار شهید استان همدان برگزار شد، افزود: با همکاری بنیاد شهید استان همدان، 470 شهید کارگر استان همدان شناسایی شدند و امروز شاهد برگزاری یادواره برای این شهدا هستیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: قدرشناسی و قدردانی در آموزه‌های دینی ما نهادینه شده و مورد تأکید ائمه معصومین است و این قدرشناسی چه بهتر که از مقام شامخ شهید باشد.
وی ادامه داد: امروز میزبان خانواده شهدای کارگر هستیم، پیام ما این است که شهدای کارگر قابل فراموش شدن نیستند و شأن و منزلت شهدای ما براساس آموزه‌های دینی، خیلی بزرگ‌تر از این یادواره‌ها است.
شعبانی یادآور شد: برگزاری یادواره‌های این‌چنینی زیر نظر معاونت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی استان است که متعهد می‌شویم از برگزاری این نوع برنامه‌ها برای جامعه کارگری دریغ نکنیم.
وی با اعلام خبر تشکیل دبیرخانه دائمی یادواره شهدای کارگر در استان همدان، گفت: از اهداف این دبیرخانه برگزاری یادواره شهدای کارگر، جمع‌آوری اسناد شهدای کارگر در راستای کنگره هشت هزار شهید استان و همچنین نام‌گذاری اماکن کارگری به‌نام این شهدا بوده که در نخستین اقدام سالن چندمنظور فلکه مدرس به‌نام شهدای کارگر نامیده شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: نسبت به شناسایی شهدای شاخص جامعه کارگری و تجلیل از خانواده آنان با محوریت دبیرخانه کنگره هشت هزار شهید استان همدان حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد.

شناسه خبر 68327