شناسه خبر:68336
1402/2/7 09:07:02

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهداشتی استان کرمانشاه با بیان اینکه 42 روستای استان کرمانشاه جهت اجرای برنامه روستای سالم انتخاب شده است، گفت: امروز ششمین روستای سالم افتتاح شد.

ابراهیم شکیبا، معاون بهداشتی استان کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر افتتاحیه جشنواره روستای سالم در روستای «چشمه پهن رشید» از توابع شهرستان گیلان‌غرب درحال اجرا است.
وی با بیان اینکه 42 روستای استان کرمانشاه جهت اجرای برنامه روستای سالم انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: امروز ششمین روستا افتتاح شد که سه روستای دیگر هم آماده داریم و امیدواریم با این آهنگ رشد تا پایان سال‌جاری این 42 روستا را به ثمر برسانیم.
معاون بهداشتی استان کرمانشاه همدلی و روحیه مشارکت‌پذیری مردم را مشخصه مهم و اصلی این روستاها دانست و گفت: یکی از اهداف این برنامه اشتغالزایی، توانمندسازی جوامع و استفاده از پتانسیل‌های خود روستا است به گونه‌ای که منجربه کارآفرینی و ایجاد اشتغال می‌شود.
اجرای پروژه سنگفرش در کوچه‌ها و خیابان‌های روستا، محل نگهداری دام خارج از روستا، دفع بهداشتی فضولات حیوانی و انسانی، ایجاد فضای سبز و زیباسازی در روستا، نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها، رنگ‌آمیزی جداول و... از جمله اقدامات انجام شده در روستاهای سالم استان است که شکیبا از آن‌ها یاد کرد.

شناسه خبر 68336