شناسه خبر:68387
1402/2/9 09:21:27

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: عملیات آسفالت جاده چشمه چاهی- سفید خوانی آغاز و تا دو هفته آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

 

فرشاد دوستی گفت: عملیات جاده چشمه‌چاهی _ سفید خانی در راستای کوتاه شدن مسیر مرکز استان به شهرستان سیروان در سال‌های گذشته اجرایی و هم‌اکنون در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه طول این پروژه هفت کیلومتر است، گفت: با توجه به اینکه قبلاً سه کیلومتر از این جاده از سمت سیروان تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، عملیات خاکبرداری، خاکریزی، احداث ابنیه فنی، زیرسازی و روسازی چهار کیلومتر باقیمانده نیز به پایان رسیده در حال حاظر باوجود به شرایط مساعد جوی از نظر دما و رطوبت عملیات آسفالت این طرح نیز آغاز شده و تا دو هفته آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: حذف پیچ‌های پرحادثه، کاهش هفت کیلومتری مسیر، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، کاهش زمان سفر و کاهش استهلاک خودروها ازجمله مزایای این طرح به‌شمار می‌رود‌.

دوستی خاطرنشان کرد: همکاران اجرایی در اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیر اجرای مابقی مسیر به سمت مرکز شهرستان سیروان (لومار) بوده و امیدواریم این مهم نیز با همکاری و مساعدت شورای برنامه‌ریزی شهرستان سیروان تحقق یابد.

وی با تأکید بر اینکه (راه ارتباطی شهرستان چرداول به شهرستان سیروان) یکی دیگر از پروژه‌های تأثیرگذار در راستای توسعه شهرستان سیروان است افزود: از مسیرهای تأثیرگذار در ارتباط شهرستان سیروان با دیگر مناطق تکمیل مسیر سرتنگ هلسم (راه ارتباطی شهرستان چرداول به شهرستان سیروان) است که امیدواریم از محل اعتبارات عمرانی در سال 1402 عملیات اجرایی این مسیر نیز آغاز گردد.

 

 

شناسه خبر 68387