شناسه خبر:68446
1402/2/10 12:22:17

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: طرح تعیین شیوع بروسلوز دام سبک روستایی و عشایری در روستاهای استان کردستان پایان یافت.

فرزاد رحمانی روز شنبه اظهار کرد: در اجرای دستورالعمل ابلاغی دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، اداره کل دامپزشکی استان با به‌کارگیری بیش از 20 اکیپ عملیاتی آموزش دیده شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه در دو ماه اقدام به اجرای طرح ملی تعیین شیوع بروسلوز کرد.

وی افزود: در این راستا با مراجعه شبانه روزی اکیپ‌های عملیاتی و به صورت فشرده از تعداد 768 روستای هدف و تعیین شده در طرح ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور تعداد هفت هزار و 762 نمونه خون همراه با تکمیل فرم‌های مربوطه دریافت و جهت انجام آزمایشات لازم (رزبنگال ساده و اصلاح شده) به آزمایشگاه مرکزی این اداره کل ارسال شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی کردستان ادامه داد: در آزمایشگاه مرکزی این اداره کل تعداد 15 هزار و 504 نوبت آزمایش رزبنگال ساده و اصلاح شده بر روی نمونه‌های اخذ شده انجام شد.

رحمانی یادآور شد: تمام نمونه‌های رزبنگال مثبت برای انجام آزمایشات تکمیلی (الایزا) به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان همدان ارسال شد که تاکنون پاسخ نمونه‌های ارسالی دریافت نشده است.

**قصاب متخلف سنندجی به منع فعالیت از شغل قصابی و حبس محکوم شد

مسئول واحد حقوقی اداره کل دامپزشکی کردستان هم از صدور حکم 6 ماه حبس و منع فعالیت از شغل قصابی به مدت یک سال از طریق ابطال پروانه متصدی یک واحد صنفی عرضه فراورده‌های خامی دامی در شهر سنندج در پی کشف و ضبط گوشت و مرغ فاسد و غیرقابل مصرف خبر داد.

معزی ادامه داد: این واحد صنفی دارای تخلفات متعدد بهداشتی در سال‌های اخیر بود که توسط اکیپ‌های نظارتی اداره کل دامپزشکی کردستان این تخلفات شناسایی و به مراجع قضائی و تعزیراتی ارجاع شددر سوابق این واحد صنفی، پلمب و محکومیت‌های جزای نقدی به دفعات دیده می‌شود.

 

شناسه خبر 68446