شناسه خبر:68651
1402/2/14 09:40:11

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ایجاد بوستان‌های روستایی در راستای کاشت سالانه چهار میلیون اصله نهال در استان و نهضت ملی تولید یک میلیارد نهال کشور در یک هزار و 100 روستای این استان هدفگذاری شد.

«عبدالحسین محمدی» روز یکشنبه، افزود: تمامی دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان مرکزی تا بیستم اردیبهشت ماه امسال فرصت دارند یک منطقه را برای ایجاد بوستان روستایی در روستاها پیش بینی کرده و نقشه آن را به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان تحویل دهند.
وی با اشاره به واگذاری زمین رایگان به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان مرکزی برای ایجاد بوستان در شهرها و روستاهای استان ادامه داد: دهیاری‌های استان برای ایجاد بوستان روستایی می‌توانند تا سطح 2 هکتار و شهرداری‌ها تا سطح 100 هکتار زمین برای ایجاد بوستان به ادارت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های استان ارایه دهند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: نهال مورد نیاز برای ایجاد بوستان در روستاها و شهرهای این استان، در راستای کاشت سالانه چهار میلیون نهال در استان، بهمن و اسفند امسال در اختیار آنها قرار می‌گیرد.
محمدی با یادآوری ارایه خدمات الکترونیکی به معدنکاران استان مرکزی گفت: تمامی خدمات مورد نیاز معدنکاران استان از جمله پروانه بهره برداری و گواهی کشف به صورت الکترونیکی توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای آنان صادر می‌شود.

شناسه خبر 68651