شناسه خبر:68687
1402/2/16 10:34:26

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست نهاوند گفت: در جریان سیلابی شدن رودخانه گاماسیاب و ورود ماهیان مزارع پرورش ماهی به آن، صیادان غیر بومی اقدام به صید غیر مجاز کردند.

عزیز قیاسی اظهار کرد: در جریان سیلابی شدن رودخانه گاماسیاب و ورود ماهیان مزارع پرورش ماهی به آن، تعدادی از صیادان اقدام به صید ماهی قزل‌آلا کردند که در بلندمدت این مسئله باعث آسیب به اکوسیستم منطقه می‌شود.
رئیس حفاطت محیط‌زیست نهاوند با بیان اینکه تعداد زیادی از این صیادان غیر بومی بودند، گفت: با انتشار خبر آسیب به شیلات و رها شدن ماهیان در رودخانه گاماسیاب افراد زیادی حتی از شهرهای شمالی استان برای صید ماهی به نهاوند آمدند که تعدادی از آن‌ها به‌خاطر صید غیر قانونی دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه صید با موتور برق و تور باعث صدمه دیدن و از بین رفتن ماهیان موجود در رودخانه می‌شود، افزود: با گشت‌های نظارتی که در مسیر گاماسیاب انجام شد، چند نفر که صید غیر اصولی داشتند، دستگیر و به قید تعهد آزاد شدند که درصورت تکرار تخلف به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.
قیاسی با بیان اینکه افزایش ماهی در رودخانه گاماسیاب باعث احیای محیط‌زیست منطقه می‌شود، گفت: هنگامی که ماهی‌ها در داخل رودخانه افزایش یابند، پرندگانی مانند لک‌لک‌ و یا مرغ ماهی‌خوار به منطقه آمده و به دنبال آن جانوران دیگری ورود پیدا می‌کنند و اکوسیستم منطقه جانی دوباره می‌گیرد.

شناسه خبر 68687