شناسه خبر:68720
1402/2/16 23:53:50

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از تجهیز چهارمین جایگاه عرضه سوخت این منطقه به سیستم کهاب خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: این اقدام، موفقیتی دیگر در زمینه انجام تعهدات مسئولیت اجتماعی حوزه سوخت‌رسانی استان (CSR) است.

وی افزود: از فعالیت‌ها و اقدامات مهم و شاخص حوزه سوخت‌رسانی و تأمین انرژی مورد نیاز چرخ‌های اقتصادی کشور مطابق با استانداردهای جهانی در دولت سیزدهم، اجرای طرح کاهش، هدایت و انتقال بخارات بنزین موسوم به «کهاب» درجایگاه‌های سوخت‌رسانی است.

این مقام مسئول ادامه داد: با اجرای طرح کهاب، از انتشار بخارات بنزین به محیط جلوگیری شده و این گازها بعد از تبدیل شدن از گاز به مایع، مجدداً به درون مخزن جایگاه منتقل می‌شوند.

روستایی از اجرای مراحل چندگانه طرح مذکور در مجتمع خدماتی رفاهی پارس واقع در اتوبان ساوه، جایگاه دانشگاه در مجاورت زیرگذر پژوهش، جایگاه جدید احداث هاشمی در شهرستان ملایر و مجتمع خدماتی رفاهی کهکشان در مسیر اسدآباد به همدان به‌طور کامل خبر داد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان اذعان کرد: اجرای طرح‌های اینچنینی گامی مؤثر در جهت رسیدن به هوای پاک است؛ همچنین مشارکت تمامی آحاد جامعه در مدیریت و مصرف بهینه فرآورده‌های نفتی نیز مؤثر بوده و هر تلاشی در این زمینه، ما را یک گام به مقصود نزدیک‌تر می‌کند.

بر پایه این گزارش، مهدی احمدی، رئیس امور خدمات مهندسی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان نیز در این ارتباط توضیح داد: طرح موسوم به «کهاب» در جایگاه‌های جدیدالاحداث پارسیان ملایر، سامیار نهاوند و نقش الماس فامنین مراحل پایانی خود را می‌گذراندند و تا پایان سه‌ماهه نخست امسال تکمیل می‌شوند و در مدار قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به مزیت‌های زیست‌محیطی و اقتصادی اجرای این سیستم اعم از جلوگیری از آلودگی هوا و بازگشت بخارات بنزین به داخل محفظه مخازن ذخیره‌سازی پمپ بنزین‌ها، از پیشرفت 80 تا 90 درصدی این پروژه در 100 باب جایگاه عرضه فرآورده مایع دیگر در استان خبر داد.

احمدی افزود: مراحل نخست طرح مذکور در 100 درصد جایگاه‌های استان اجرایی شده است و موارد بعدی شامل تهیه و نصب کمپرسورها و نازل‌های مخصوص که هزینه بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد، درحال انجام است.

شناسه خبر 68720