شناسه خبر:68723
1402/2/17 00:00:22

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو هزار نفر جویای کار در استان همدان مشغول به فعالیت شده و برایشان اشتغال ایجاد شده است.

یوسف شعبانی اظهار کرد: افرادی که طرح توجیهی در رسته‌های مورد تأیید اداره کار را با توجیه اقتصادی و ایجاد اشتغال داشته باشند، مورد حمایت دولتی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی قرار می‌گیرند.

وی افزود: در همین راستا از ابتدای سال 1401 تاکنون 98 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است که بیشتر در بخش خدماتی، صنایع دستی، کشاورزی و غیره بوده و سود بازپرداخت آن چهار درصد است.

این مقام مسئول تأکید کرد: طرح‌های کارورزی و مشوق‌های بیمه‌ای در کنار تسهیلات با نرخ سود پایین از دیگر برنامه‌های اداره کار استان برای ایجاد اشتغال است.

شعبانی بیان کرد: براساس طرح کارورزی افراد تحصیل‌کرده به‌عنوان کارورز مشغول به فعالیت در بخش خصوصی می‌شوند و کلیه حقوق و مزایای آن تا سه ماه از طرف اداره کار پرداخت می‌شود و بعد از پایان این سه ماه می‌توانند جذب به‌عنوان نیروی قراردادی یا ثابت شوند.

وی استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی را نیز از دیگر کارکردهای ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: منابع مالی دولتی خوبی در این بخش به استان تخصیص داده شده که در کنار ایجاد اشتغال در روستاها، محرک و انگیزه مهمی برای جلوگیری از مهاجرت به شهر می‌شود.

شعبانی عنوان کرد: این تسهیلات در حوزه اشتغال و توسعه مناطق روستایی از تبصره ماده 18 و 16 نهادهای حمایتی پرداخت می‌شود.

شناسه خبر 68723