شناسه خبر:68772
1402/2/18 08:15:05

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان اسدآباد از تخصیص 59 میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته از سه منبع اعتباراتی تملک استانی، نفت و گاز و متوازن به این شهرستان خبر داد.

حسین‌علی شرکائی یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اسدآباد اظهار کرد: اعتبارات شهرستان اسدآباد از سه منبع اعتبارات استانی، نفت و گاز و متوازن در ابتدای سال 1401 افزون بر 74 میلیارد تومان بوده که بیش از هفت درصد در آن سهم داشته است.
وی افزود: در پایان 1401 سهم شهرستان اسدآباد از 74 میلیارد تومان به 90 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش داشت که از این میزان اعتبار 59 میلیارد تومان معادل 68 درصد آن تخصیص داشته است.
شرکائی کل اعتبار استان همدان از سه منبع اعتبارتی فوق را یک‌هزار و 418 میلیارد تومان با تخصیص 68 درصد برشمرد و یادآور شد: در پایان سال 1401 تخصیص‌های خوبی به استان داده شد که بیش از 95 درصد این تخصیص‌ها به‌صورت نقدی بود و 100 درصد آن تخصیص داشته است.
فرماندار اسدآباد بیان کرد: در سفر مردادماه رئیس‌جمهور به استان همدان بیش از 14 هزار میلیارد تومان برای استان در بحث زیرساخت‌هایی چون راه‌آهن، جاده، آب‌رسانی و سایر حوزه‌ها اختصاص داده شد که در همین رابطه سهم شهرستان از محل سفر افزون‌بر 930 میلیارد تومان بوده است؛ در ضمن طی سال‌های قبل تخصیص‌ها عمدتاً اسناد خزانه سه‌ساله بوده و برای دستگاه‌های اجرایی ایجاد مشکل می‌کرد.
رئیس گروه تلفیق سازمان برنامه‌ریزی استان همدان هم با بیان اینکه بودجه سال 1402 هنوز ابلاغ نشده است، تصریح کرد: اعتبارات نفت و گاز در سال جاری دارای 150 درصد افزایش بوده که در سال‌های گذشته قانون‌گذار این اجازه را می‌داد که 50 درصد از این اعتبارات را در مناطقی سایر از مناطق محروم هزینه کنیم و این امر از نقش مؤثری در کمک به سایر مناطق برخوردار بود.
حیدری گفت: هنوز دستورالعمل در این رابطه به ما ابلاغ نشده است، اما براساس لایحه‌ای که در حال تنظیم بود، شنیدیم که گویا قرار است امسال این بند برداشته شود و کل اعتبارات نفت و گاز تنها برای مناطق محروم اختصاص یابد که درصورت صحت این موضوع اعتبار اختصاص داده‌شده از محل نفت و گاز به شهرستان اسدآباد در سال جاری را تنها می‌توان در منطقه بخش پیرسلمان استفاده و هزینه کرد.

شناسه خبر 68772