شناسه خبر:68840
1402/2/19 09:55:18

سپهرغرب، گروه خبر: معاون محیط‌زیست طبیعی همدان گفت: ورود به مناطق حفاظت‌شده همدان در راستای مراقبت از حیات وحش در فصل زادوولد از 15 اردیبهشت‌ماه تا 15 خردادماه ممنوع است.

مهدی صفی‌خانی از ممنوعیت ورود افراد و گروه‌ها به مناطق حفاظت‌شده استان از 15 اردیبهشت‌ماه تا 15 خردادماه خبر داد و اظهار کرد: این ممنوعیت به‌دلیل زادآوری وحوش به‌خصوص گونه‌های قوچ و میش، کل و بز و برخی از گوشت‌خواران و پرندگان در مناطق حفاظت‌شده اعمال شده است.
وی با بیان اینکه مراقبت از حیات وحش در فصل زادوولد یک وظیفه همگانی است، گفت: به‌دلیل نیاز حیات وحش به آرامش محیط، بازدید افراد، گروه‌ها و گردشگران از مناطق حفاظت‌شده همدان در این تاریخ ممنوعیت دارد.
معاون محیط‌زیست طبیعی همدان یادآور شد: هرساله با فرا رسیدن فصل زایش وحوش و با هدف تأمین فضای ایمن و امن برای زادوولد حیوانات و جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان، ورود به مناطق حساس که نیاز به امنیت بیشتری دارند، ممنوع اعلام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کنترل مستمر و شبانه‌روزی مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط‌زیست از 15 اردیبهشت‌ماه شدت می‌گیرد و یگان حفاظت محیط‌زیست اقدام به برپایی چادر در مناطق حفاظت‌شده در ارتفاعات و مناطق حساس می‌کند.

شناسه خبر 68840