شناسه خبر:68860
1402/2/19 10:17:24
مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

شناسایی و ساماندهی 52 کودک‌ کار در ایلام

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: در سال گذشته 52 کودک کار در استان شناسایی شده که با ساماندهی از خدمات مختلف این اداره کل بهره‌مند شده‌اند.

حسین نورعلیوند با اعلام این خبر، اظهار کرد: این کودکان شامل17 نفر دختر و 35 نفر پسر و بین سنین 6 تا 18سال بودند که عمده آن‌ها به تعداد 25 نفر بین 10تا 14سال سن داشته‌اند که از طریق مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده (روزانه)، خود معرف، گشت سیار، شهرداری و غیره شناسایی شده‌اند.
وی با بیان اینکه تمامی این کودکان بومی و دارای سرپرست و خانواده بوده اما به دلایل مختلف اقتصادی و معیشتی اقدام به کار کردن کرده‌اند، تصریح کرد: در راستای توانمندسازی خانواده‌های این کودکان کارگاه آموزشی خیاطی برای مادران این کودکان برگزار و بسته‌های حمایتی بین آنان توزیع شده است.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام هدف از شناسایی این کودکان را توانمندسازی خانواده‌های آن‌ها عنوان و تصریح کرد: بررسی روند تحصیل و در صورت ترک تلاش برای بازگشت به محیط تحصیلی، مداخلات مشاوره و مددکاری به خانواده‌ها برای کاهش آسیب‌های مورد تهدید کودکان کار، اجرای برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و آموزشی برای این کودکان، حمایت مالی و ارایه مشاوره‌های تحصیلی، فردی و خانوادگی به این کودکان را ازجمله حمایت‌های این اداره کل نام برد.
نورعلیوند تصریح کرد: این کودکان پس از شناسایی زیر پوشش خدمات تخصصی مددکاری، مشاوره‌ای، تحصیلی، تأمین معیشت، پوشاک، فعالیت‌های اردویی، ورزشی و فرهنگی قرار گرفته‌اند.

شناسه خبر 68860