شناسه خبر:68879
1402/2/20 08:33:33

سپهرغرب، گروه خبر: دبیر اجرایی کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان گفت: طی یک‌سال گذشته 397 زندانی غیر عمد در استان همدان به نیابت از شهدا آزاد شده‌اند و تلاش داریم این تعداد را به 800 نفر برسانیم.

سردار مهدی فرجی ظهر روز گذشته در جلسه برنامه‌ریزی دومین کنگره شهدای استان در فرمانداری نهاوند اظهار کرد: دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان متفاوت‌تر از کنگره نخست شهدا خواهد بود که می‌تواند به یک فرصت برای انجام عملیات بزرگ فرهنگی در جامعه تبدیل شود.
وی افزود: برگزاری کنگره شهدا باید جزء اولویت‌های مسئولان قرار گیرد تا بتوان با برنامه‌ریزی منسجم به اهداف مد نظر دست یافت.
دبیر اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان با بیان اینکه اثرات اقداماتی که در برگزاری کنگره صورت می‌گیرد باید در زندگی مردم دیده شود، گفت: در شرایط کنونی که دشمن با امکانات و ظرفیت‌های خود به میدان آمده، به اقدامات ارزشمندی نیاز داریم تا بیشترین تأثیر را روی مخاطبان بگذاریم.
وی با بیان اینکه در کنگره ملی شهدای همدان در درجه نخست مخاطبان ما نوجوانان، بعد جوانان و سپس سایر اقشار جامعه خواهند بود، افزود: یکی از اقدامات اثرگذار در این زمینه برپایی یادواره‌های شهدای دانش‌آموزی است.
فرجی از برگزاری یک‌هزار و 100 یادواره دانش‌آموزی در مدارس خبر داد و ابراز کرد: سرکشی از تمام خانواده‌های شهدا نیز یکی از اقدامات مهم دست‌اندرکاران برگزاری کنگره است.
وی با بیان اینکه از سوم خردادماه باید از 850 خانواده شهید شهرستان سرکشی صورت گیرد و مشکلات آنان شناسایی شود، عنوان کرد: ما برای انجام اقدام یکسان در سطح استان مدالی را طراحی کرده‌ایم که در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌دهیم تا در دیدار با خانواده‌های شهدا به گردن آنان آویخته شود.
دبیر اجرایی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید همدان از برگزاری برنامه شب‌های شیدایی خبر داد و افزود: با همکاری مؤسسه اوج قراردادی را با یک گروه نمایشی هنرمند که در کشورهای مختلف اجرای خوبی داشته‌اند، امضا کرده‌ایم که بر این اساس این گروه مردادماه در استان حضور می‌یابند.
وی تصریح کرد: برای هر شهرستان نیز سهمیه‌ای درنظر گرفته‌ایم تا از برنامه‌های این گروه استفاده کنند.
فرجی برگزاری اجلاسیه در مهرماه سال جاری و تهیه جهیزیه برای نیازمندان را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا دانست و گفت: اجلاسیه کنگره 16 مهرماه به مدت سه تا پنج روز برگزار می‌شود که برای هر شهرستان یک سهمیه درنظر گرفته‌ایم.
وی افزود: در زمینه جهیزیه و امور معیشتی نیز تاکنون سه هزار جهیزیه برای نیازمندان تهیه شده و به دنبال آن هستیم که این تعداد را به هشت هزار برسانیم.
دبیر اجرایی کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان گفت: علاوه‌بر این طی یک‌سال گذشته 397 زندانی غیر عمد آزاد شده‌اند و تلاش داریم این تعداد را به 800 نفر برسانیم.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های حجاب و عفاف، اذعان کرد: یکی از اقدامات اثرگذار در بحث عفاف و حجاب برگزاری یادواره شهدای زن و تجلیل از مادران شهدا بوده و درنظر داریم کمک‌هایی نیز به زنان سرپرست خانوار داشته باشیم.

شناسه خبر 68879