شناسه خبر:68900
1402/2/20 09:25:55

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه خرید تولیدات داخلی اولویت اصلی این پالایشگاه است، گفت: طی سال گذشته، 70 درصد کالاهای مورد نیاز این پالایشگاه از تولیدکنندگان داخلی تأمین شده است.

روح‌الله نوریان روز سه‌شنبه با اعلام این خبر، افزود: برای شناسایی و بهره‌مندسازی از شرکت‌های داخلی با اعلام فراخوان برخی از زمینه‌های مورد نیاز در این پالایشگاه و بازدید از توانایی آن شرکت‌ها طی جلسه‌ای خودکفایی، صلاحیت آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و از توانایی آن‌ها در خریدها استفاده شده است.
وی ادامه داد: این امر علاوه بر حمایت از تولید داخل، صرفه‌جویی قابل توجه ارزی برای این پالایشگاه به همراه داشته است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تأکید کرد: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و در جهت رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی، مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و با همکاری واحدهای مهندسی، عملیات و دیگر واحدهای ذی‌ربط تلاش شد خرید کالای داخلی در اولویت قرار گیرد.
نوریان یادآور شد: سال 1401، این شرکت موفق به بومی‌سازی و خودکفایی کالاهایی همچون سیستم‌های کنترلی، قطعات داخلی kv ها، ترموکوپل سرامیکی، قطعات هوزینگ، مکانیکال، مواد شیمیایی و شیرآلات از شرکت‌های داخلی شده است.
وی با اشاره به تصمیمات مسئولان شرکت مبنی بر کاهش حجم کالاهای موجود در انبارها، توضیح داد: طی چند سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، میزان حجم اقلام موجود در انبار کاهش یافته که این امر باعث آزاد شدن سرمایه شرکت برای اجرای سایر پروژه‌های اولویت‌دار شده است.

شناسه خبر 68900