شناسه خبر:69040
1402/2/24 00:33:19

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: دریافت هرگونه وجه اضافی برای کتاب‌های درسی توسط مدیران مدارس تخلف است‌.

محمود نقوی با اشاره به ثبت‌نام کتب درسی در استان و گلایه برخی از خانواده‌ها نسبت به دریافت وجه اضافی توسط برخی از مدارس، اظهار کرد: دریافت مبالغ اضافه‌ توسط مدارس از والدین برای ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان، تخلف است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ثبت‌نام دانش‌آموزان آغاز نشده و سامانه ثبت‌نام هم باز نیست، گفت: درحال حاضر تنها ثبت‌نام کتب درسی انجام می‌شود و والدین می‌توانند از طریق سامانه مبلغ مورد نظر را واریز و فیش واریزی را برای مدیر مدرسه ارسال کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید بر اینکه والدین برای ثبت‌نام کتاب فرزندان خود نیازی به مراجعه به مدرسه و پرداخت هزینه ندارند، عنوان کرد: شرایطی فراهم شده که اولیا بتوانند در سامانه ثبت سفارش کتاب درسی وارد شده، ثبت‌نام کرده و به‌راحتی کتاب‌ فرزندان خود را دریافت کنند.

وی گفت: برخی از اولیا بسته به شرایط‌‌‌ مانند عدم دسترسی به اینترنت از مدارس می‌خواهند کتاب فرزندانشان را سفارش دهند، به همین خاطر تأکید کرده‌ایم نرخ مصوب سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی درباره نرخ کتاب‌ روی تابلوی اعلانات اطلاع‌رسانی شود تا والدین از قیمت‌ها اطلاع داشته باشند، مدیران نیز تنها مجاز به دریافت این مبالغ هستند.

شناسه خبر 69040