شناسه خبر:69108
1402/2/25 09:06:38

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکز گفت: راه‌اندازی بیمارستان ولیعصر (عج) از مهمترین وظایف دولت است که باید با جدیت پیگیری شود تا هرچه سریعتر راه اندازی شده و در خدمت مردم استان قرار گیرد.

آیت الله قربان‌علی دری نجف آبادی امروز در جلسه مجمع خیرین سلامت با حضور شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: مسئله بهداشت درمان، سلامت و آموزش یک مسئله یکپارچه در کشور است که از حقوق عامه مردم عزیز کشورمان همین موضوع است.
وی افزود: دولت منابع محدود دارد و پاسخگوی برخی از انتظارات نیست و این نیازمند این است که مردم و خیرین در بحث سلامت کمک دولت باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: این استان در زمینه پزشکی ظرفیت‌های خوبی دارد که باید در راستای تکامل آن اقدام کرد، از جمله کارهایی که می‌توان انجام داد راه‌اندازی دانشکده داروسازی در این استان است که ظرفیت آن نیز وجود دارد.
دری نجف آبادی ادامه داد: راه‌اندازی بیمارستان ولیعصر (عج) از مهمترین وظایف دولت است که باید با جدیت پیگیری شود تا هرچه سریعتر راه اندازی شده و در خدمت مردم استان قرار گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت بیمارستان آیت الله خوانساری بیان کرد: بیمارستان آیت الله خوانساری نگینی در استان مرکزی و غرب کشور است که در بحث راه‌اندازی فاز 3 نیاز به کمک دولت و خیرین داریم تا سریعتر راه‌اندازی شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: این بیمارستان در درمان و پیشگیری بیماری سرطان می‌تواند کمک بسزایی به کشور انجام دهد.
دری نجف‌آبادی با اشاره به خدمات انجمن بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: این انجمن دارای 183 شعبه است که ظرفیت بالایی در بحث درمان و نیازمند تدبیر و برنامه ویژه بوده که مجمع خیرین سلامت نیز باید به این انجمن کمک کند.
وی با بیان اینکه هوای اراک بسیار آلوده است که یکی از دلایل مهم در بیماری سرطانی شهرستان است، افزود: وضعیت نان کشور نیز بسیار نگران کننده است؛ متاسفانه آردی که تبدیل به نان می‌شود از کیفیت پائین برخوردار است که باید برای آن تدبیر ویژه در نظر گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه خانواده یکی از مهمترین ارکان جامعه است، گفت: اهمیت ویژه به سلامت خانواده و سلامت اعضای آن جز مهم ترین کارهاست؛ در بحث جمعیت استان مرکزی دومین استان سالمند کشور است که باید تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفت تا در آینده دچار مشکل نشویم.

شناسه خبر 69108